شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 34969
سلامت نیوز: امروزه در بازار محصولات نانو بسیاری مدعی‌اند که محصولاتشان نانو است اما لازم است بدانید که این محصولات آماده ای هستند که یک لایه نانو روی آن قرار می‌گیرد.
این روزها خیلی از افراد از محصولات نانو که خاصیت آنتی باکتریال دارند استفاده می‌کنند...

بیانی لیسانس شیمی نساجی و تولید کننده محصولات نانو در خصوص تولیدات نانو به برنا می‌گوید: ما اولین شرکت تولیدی هستیم که خودمان اقدام به تولید نخ از جنس نانو می‌کنیم. محصولات ما از جمله لباس زیر، جوراب، دستکش، خاصیت آنتی باکتریال دارند یعنی بو نمی‌گیرند و حساسیت ایجاد نمی‌کنند که تا یک ماه آینده وارد بازار می شود و قیمت آن بسیار مناسب است.
 
وی می‌افزاید: امروزه در بازار محصولات نانو بسیاری مدعی‌اند که محصولاتشان نانو است اما لازم است بدانید که این محصولات آماده ای هستند که یک لایه نانو روی آن قرار می گیرد و بعد از چندین بار شستشو خاصیت این نانو از بین می رود و ممکن است بیماری ایجاد کند.

بیانی تاکید کرد: به عنوان مثال جوراب‌هایی که به اسم نانو فروخته می‌شود بعد از چند بار شستشو خاصیت نانویی ندارد حال تصور کنید این لایه نانونقره که روی جوراب بوده کجا رفته است؟ این نقره وارد بدن می‌شود و بعد از مدتی می‌تواند در شکل گیری بیماری سرطان نقش مهمی داشته باشد.

این مهندس نساجی افزود: در حال حاضر یک شرکت در شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به فروش جوراب نانو با قیمت 6500 تومان کرده و یا شرکت‌های داخلی با قیمت 4 هزار و 500 تومان محصولات خود را می فروشند، اما هیچکدام الیاف نانویی ندارند.

وی در خصوص نمایشگاه نانویی که هر سال برگزار می‌شود گفت:به نظرم پیشرفت چندانی نداشته و دلیل اصلی آن عدم شناخت مردم، نداشتن مواد اولیه، تبلیغات مفید است. امروزه نانو تنها یک اسم شده که به قول خودمان «دهان پر کن» است در صورتی که نانو هم ضرر دارد اگر نادرست و بی‌رویه از آن استفاده شود.

این مهندس نساجی افزود: شرکت ما در حال حاضر مواد اولیه‌اش را از انگلستان وارد می‌کند و با رایزنی‌هایی که با دانشگاه تهران و امیرکبیر انجام داده‌ایم امیدواریم که در آینده ای نزدیک بتوانیم از مواد اولیه داخلی استفاده کنیم ؛چرا که وارد کردن مواد اولیه با توجه به تعرفه بسیار بالا، سفارش طولانی مدت و پرداخت پول با مشکلاتی که ایران در زمینه تحریم دارد بسیار سخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha