سلامت نیوز: رییس اداره قلب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه علایم بیماری قلبی در زنان و مردان متفاوت است، گفت: تفاوت علایم بیماری قلبی در زنان و مردان موجب مراجعه نكردن زنان هنگام بیماری به متخصصان می شود.

به گزارش ایرنا، طاهره سماوات روز شنبه در نشست خبری هفته ملی سلامت زنان ایرانی افزود: احساس درد قفسه صدری زیر جناق سینه علامت بیماری قلبی و عروقی در مردان است اما علامت این بیماری در زنان درد در ناحیه گردن، فك، سبكی سر و درد در ناحیه پشت قفسه سینه است.

وی اضافه كرد: زنان گاهی ممكن است این علایم را دلیل كار سنگین تلقی كنند بنابراین زنان نسبت به مردان در مورد بیماریهای قلبی و عروقی درمان های كمتری دریافت می كنند و بیش از آنان در اثر حملات حاد قلبی جان خود را از دست می دهند.

به گفته وی احتمال وجود قلب و عروق كوچكتر در زنان نسبت به مردان از دیگر عوامل مرگ بیشتر زنان در اثر بیماریهای قلبی نسبت به مردان به شمار می رود.
رییس اداره قلب وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: مرگ زنان بر اثر بیماریهای قلبی بیش از سرطان سینه است.

سماوات خاطرنشان كرد: گر چه زنان نسبت به مردان هفت تا هشت سال دیرتر به بیماریهای قلبی مبتلا می شوند اما پس از دوران یائسگی - بالای 65 سال- میزان شیوع بیماریهای قلبی در زنان و مردان برابر می شود.

رییس اداره قلب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: عوامل خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در زنان بیش از مردان است و عواملی مانند یائسگی ، حاملگی، دیابت حاملگی، مسمومیت حاملگی، به دنیا آوردن بچه های كم وزن و مصرف قرص های ضدبارداری همراه بیماریهای فشار خون زنان را در مقایسه با مردان مستعدتر به ابتلا به بیماریهای قلبی می كند.

سماوات ادامه داد: بیش از دو درصد زنان كشور سیگاری هستند و بیماریهای قلبی دو تا چهار برابر زنان دیگر است.

به گفته وی، بیش از 17 درصد زنان مبتلا به فشار خون و اضافه وزن و بیش از 22 درصد زنان نیز دچار چاقی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha