سلامت نیوز: شعبه 17 دادگاه تجدیدنظر استان تهران خسارت معنوی پرونده هموفیلی را تایید کرد.

احمدقویدل،مدیر عامل کانون هموفیلی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود:شعبه 17 دادگاه تجدید نظر استان تهران یکی از آرای ارجاع شده به این شعبه را که در آن قاضی صادرکننده رای بدون خواهان را مستحق دریافت خسارت معنوی علاوه بر خسارت مالی دانسته بود،رای مذکور را تایید کرد.

وی گفت:این دادگاه دفاعیات تجدید نظرخواهان را (وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون) درحدی که موجب نقض یابی اعتباری اظهارنامه شود ندانست و مستند به ماده 358 قانون آیین  نامه دادرسی مدنی دادنامه را تایید کرده است.

*بهره مندی 1144 بیمار هموفیلی از خسارت مادی و معنوی

در ادامه قویدل افزود:تاکنون در آرای صادر شده در محاکم قضایی 1144 نفر بیمار هموفیلی از خسارت مادی و معنوی به صورت توامان بهره مند شدند؛اما در موج بعدی رسیدگی به پرونده قضایی که در شعبه یک مجتمع قضایی شهید بهشتی جاری است،تاکنون 704 رای بدون صادرشده که در این آرا هم برای زیان دیدگان از مصرف فرآورده های خونی آلوده خسارت معنوی و مادی پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت:‌کانون هموفیلی ایران معتقد است با توجه به صدمات جبران ناپذیر بیماران به خصوص از بین رفتن حقوق اجتماعی آنها کاملا عادلانه و انعکاسی از رشد و توسعه دستگاه قضایی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha