یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 34980
سلامت نیوز: در شرایطی كه آمارها نشان می‌دهد شمار مبتلایان به دیابت در اكثر كشورهای جهان به سرعت رو به افزایش است، آگاهی از چگونگی كنترل قند خون بویژه به شیوه‌های طبیعی برای حفظ سلامت و بهبود كیفیت زندگی افراد، اهمیت بیشتری پیدا كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هر چند كنترل قند خون در ابتدا كار دشواری به نظر می‌رسد اما اگر به روش اصولی و با شیوه‌های استاندارد و طبیعی صورت گیرد، معمولا به سادگی امكان پذیر خواهد بود.

سایت اینترنتی كامن سنس در مقاله‌ای در این باره آورده است: هرچند یك بدن سالم می‌تواند از پروتئین و چربی نیز گلوكز تولید كند اما میزان قند خون اساسا به مقدار مصرف كربوهیدرات‌ها بستگی دارد.

در این مقاله 10 راهكار طبیعی برای كنترل قند خون توصیه شده است كه به كنترل فشارخون و حفاظت از دستگاه گردش خون در برابر بیماری‌های عروقی نیز كمك می‌كنند.

این راهكارها عبارتند از:

1-‌ 30 دقیقه ورزش در روز كه به كنترل قند خون و بهبود حساسیت بدن به انسولین كمك می‌كند.

2- انتخاب رژیم‌های غذایی كه حاوی كربوهیدرات پایین باشند. كربوهیدرات‌ها به سرعت قند را وارد جریان خون می‌كنند و به همین دلیل از عوامل موثر در بروز «هایپوگلیسمیا» و دیابت هستند.

3- مصرف حجم زیادی از مواد غذایی حاوی فیبر خوراكی كه میزان قند خون را ثابت نگه می‌دارند و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را نیز كاهش می‌دهند.

4- استفاده از غلات 100 درصد سبوس دار كه قند خون را در سطح سالم نگه می‌دارند و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت را كاهش می‌دهند.

5- پرهیز از مصرف خوردنی‌هایی كه قند بالایی دارند مثل كربوهیدراتهای تصفیه شده و همچنین محدود كردن مصرف كافئین و پرهیز از مصرف الكل چرا كه این مواد توانایی بدن را در كنترل قندخون دچار اختلال می‌كنند.

6- مصرف چربی‌های مفید مثل روغن ماهی امگا – 3 و پرهیز از مصرف چربی‌های بد شامل چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع شده كه سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

7- تقسیم وعده‌های غذایی به 4 تا 6 وعده در روز كه البته باید حجم كمتری هم داشته باشند تا از این طریق به ثبات قند خون كمك شود.

8- گنجاندن منابع غذایی پروتئینی به رژیم غذایی به منظور كمك به ثابت نگه داشتن میزان قندخون.

9- تمرین بیشتر برای كنترل كردن وزن و نگه داشتن آن در حد سالم چرا كه حتی درصد‌ اندكی كاهش وزن، تاثیر قابل توجهی در كاهش خطر بروز دیابت دارد.

10- استفاده از مكمل‌های با كیفیت مثل ویتامین C، ب كمپلكس و سایر ریزمغذی‌های سالم كه همگی در متعادل نگه داشتن قند خون نقش موثری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha