یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 34984
سلامت نیوز: مصرف نمک در زنان بیشتر از مردان است به همین دلیل ایجاد سکته قلبی در زنان بیشتر می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، هفته ملی سلامت زنان از امروز 23 مهر با شعارهای مختلف و با محوریت آموزش آغاز می شود به گونه ای که سلامت آنها در بیماری های قلبی و عروقی به خطر انداخته است.

دکتر کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: میزان مصرف نمک باید به اندازه کافی باشد نمک مصرفی حدود 6 گرم در روز است که تقریباً 2400 میلی گرم سدیم می شود که این 6 گرم ممکن است بخشی از آن به صورت پنهان باشد مانند نمک موجود در نان، پنیر و یا رب و بخشی نیز به صورت آشکار است که معادل یک قاشق جایخوری است.

وی گفت: نمکدان باید فقط به شکل تزئینی و در ویترین باشد به خصوص افرادی که آجیل به میزان زیاد مصرف می کنند باید نمکدان را از سفره های غذایی خود دور کنند تا عادت کردن به مصرغ نمک را فراموش کنند.

*مصرف نمک در دوران بارداری سبب ادم می شود

دکتر انوشه متخصص تغذیه در ادامه افزود: مصرف نمک به مقدار زیاد به خصوص در خانم ها سبب افزایش ادم می شود زیرا احتمال بروز فشار خون را افزایش می دهد.

وی گفت: نمک باید از سفره های غذا جمع آوری شود و در طبخ غذا از میزان نمک کمتری استفاده شود زیرا اگر خانمی باردار باشد میزان نمک در غذای او باید بسیار محدود شود تا از ابتلا به فشار خون بارداری جلوگیری شود.

*نمک سبب بزرگ شدن قلب و نارسایی آن می شود

دکتر قارونی متخصص قلب و عروق در ادامه افزود: نمک عامل اصلی در ایجاد ازدیاد فشار خون است و موجب می شود فشار خون نهان آشکار شود و از آنجایی که فشار خون عامل اصلی بزرگ شدن قلب و نارسایی آن می شود و شانس اینکه فشار خون با نمک موجب سکته شود زیاد است.

وی تصریح کرد: آمارها نشان داده که زنان بیشتر از مردان نمک مصرف می کنند بنابراین ابتلا به سکته قلبی و فشار خون در زنان بیشتر از مردان است.

دکتر قارونی خاطرنشان کرد: مصرف نمک در زنان سبب تورم پشت پا و نارسایی کلیه نیز می شود به همین دلیل انواع بیماری های مربوط به سنگینی پا، دردهای مزمن نیز تشدید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha