سلامت نیوز: مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه آموزش اساس پیشگیری از گرایش به مصرف مواد مخدر است، تصریح کرد: رفع معضل اعتیاد نیازمند عزم ملی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حمید رضا صرامی‌ روز شنبه در همایش سلامت روان در محیط های کاری در کرج اظهار داشت: آموزش و آشنایی مردم به ویژه جوانان، کارکنان و کارگران در محیط های کاری با خطرات ناشی از مواد مخدر نقش تعیین کننده در پیشگیری و درمان بیماران معتاد دارد.

وی مبارزه با مواد مخدر دارای دو بال خواند و گفت: بال سخت افزار آن فعالیت نیروی انتظامی و بال دیگر اقدامات پیشگیرانه است که با برنامه ریزی آموزشی و فرهنگی و زمان بندی صحیح میسر می شود.
 
وی افزود: رسانه ها نیز با دادن اطلاعات پیشگیرانه و به هنگام در آموزش و پیشگیری از خطرات مصرف مواد مخدر نقش پررنگ و موثری دارند.
 
نیروی انتظامی پیشقراول مبارزه با مواد مخدر در کشور
 
صرامی با اشاره به سه هزار و 700 شهید و 11 هزار جانباز نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر اذعان داشت: نیروی انتظامی در تلاش خود در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از توزیع آن سنگ تمام گذاشته است.
 
دانش آموزان و دانشجویان در معرض مخدرهای جدید هستند

صرامی با تاکید بر اینکه دانش آموزان و دانشجویان و کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی در معرض جدی مخدرهای جدید هستند، گفت: اقداماتی که در حال حاضر برای پیشگیری و درمان بیماران معتاد به ویژه جوانان اجرا می شود، پاسخگوی عصر حاضر نیست و رفع معضل اعتیاد نیازمند عزم ملی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha