سلامت نیوز : معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی كشور گفت: در 6 ماهه نخست امسال، داروخانه‌های كشور با وضعیت ناهنجار اقتصادی مواجه بودند.

به گزارش سازمان نظام پزشكی، علیرضا زالی در حاشیه شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی كشور در مركز همایش‌های رازی افزود: در حال حاضر حق فنی داروخانه‌ها از مهم‌ترین مشكلات مطرح در این حوزه است كه متاسفانه مورد كم‌لطفی مسوولان قرار گرفته است.

زالی تصریح كرد: در صورتی كه شرایط مناسب برای ارائه خدمات مشاروه‌ای داروسازان در كشور فراهم شود، هویت حرفه‌ای آنها بازیابی می‌شود.

وی با تاكید بر این‌ كه بازیابی هویت حرفه‌ای داروسازان یكی از مهم‌ترین مسائل این حوزه است یادآور شد: با توجه به این‌ كه حدود 8500 داروخانه در كشور در حال فعالیت هستند حق فنی یك نوع ارزش‌گذاری نسبی جهت جبران خدمات علمی مشاوره‌ای داروسازان است.

زالی گفت: امسال نظام پزشكی تاكید رویه‌ای بر حق فنی داروخانه‌ها در بخش دولتی و غیردولتی داشته و باید با توجه به این‌ كه ویزیت سرپایی افزایش یافته، تعرفه‌ها نیز روند رو به رشد داشته باشند.

وی با بیان این ‌كه حق فنی جزو موارد مغفول و اعلام‌نشده است، عنوان كرد: امسال پیشنهادی تحت‌عنوان ترمیم تعرفه خدمات تشخیصی توسط سازمان نظام پزشكی و وزارت بهداشت به معاونت اول ریاست جمهوری ابلاغ شده و در حال پیگیری است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی افزود: در حال حاضر تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها یكی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه داروسازی كشور است.

زالی گفت: با توجه به این‌ كه دریافت دارو از شركت‌های توزیعی باید به صورت نقدی صورت گیرد ولی بازپرداخت پول از سوی بیمه‌ها با تاخیر و به صورت نسیه انجام می‌شود این موضوع اقتصاد داروخانه‌ها را با مشكل مواجه كرده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشكی بیان كرد: امسال داروخانه‌های كشور آغاز سال را در حالی انجام دادند كه بخشی از مطالبات سال قبل تسویه نشده و با افزایش 5/9 درصد حقوق و مزایا و افزایش 15 درصدی تورم مواجه بودیم.

وی گفت: در حالی كه هیچ‌گونه مكانیسم ترمیمی درخصوص آثار هدفمند كردن یارانه‌ها در عرصه داروسازی تعبیه نشده بود در 6 ماهه نخست امسال، ‌داروخانه‌های كشور با وضعیت ناهنجار اقتصادی مواجه بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha