سلامت نیوز: معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: 400 هزار تخت به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رحیم ممبینی در جمع خبرنگاران در خصوص تکمیل بیمارستان‌های مصوب سفرهای استانی دولت، اظهار كرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده دولت طی 5 سال اعتبار ساخت بیمارستا‌ن‌ها را تامین می کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود منابع بودجه ای کشور در سال 91 افزایش یابد، گفت: رشد در آمار های مالیاتی، فروش نفت و سهام را از دلایل افزایش منابع بودجه ای به شمار می رود.

ممبینی ادامه داد: وضعیت استحصال منابع بودجه ای نسبت به سال گذشته قابل رشد است.

وی در خصوص جمع بندی میزان بودجه دستگاه های دولتی اظهار داشت: قرار بود دستگاه ها طرح بودجه پیشنهادی خود را تا 20 مهرماه سال جاری اعلام کنند که این مدت قابل تمدید است.

طرح پزشک خانواده باید اجرایی شود

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی راهبردی رئیس جمهور درجلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز، گفت: در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده هیچ گونه تردیدی وجود ندارد زیرا طرح عقلانی است که باید به طور حتم اجرا شود.

وی اظهار كرد: حوزه بهداشت و درمان بیشترین تعامل را با مردم دارند که این مهم وظیفه دانشگاه‌های علوم پزشکی را سنگین تر کرده است و باید در این راستا تلاش مستمری صورت گیرد .

به گفته ممبینی، روند ارتقای وضیعت سلامت در کشور رو به جلو است و نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد و در این مسیر باید طوری حرکت کنیم که به مردم فشار وارد نشود تا در نیمه راه دچار مشکل نشویم.

ممبینی با بیان اینکه اعتبارات در نظر گرفته برای شروع به کار پروژه پزشک خانواده نسبتا در حد قابل قبولی قرار دارد، گفت: در حال حاضر در مقوله پزشک خانواده مشکل در فرآیند کار است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

ممبینی گفت: بحث تجمیع منابع بیمه سلامت و پزشکان تمام وقت از موضوعاتی است که باید با قوت دنبال شود.

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه جهت گیری‌های بودجه های سنواتی در سال‌های آینده باید ادامه یابد گفت : بحث امنیت غذایی از مطالب بسیار مهمی است که آمادگی داریم در بودجه های سنواتی به این موضوع بپردازیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha