یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 34991
سلامت نیوز: متخصص طب فیزیكی گفت: ورزش، پوكی استخوان را به تاخیر می‌اندازد و بهترین راه پیشگیری از این بیماری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، فریده رفیعی متخصص طب فیزیكی اظهار داشت: ورزش‌هایی چون ژیمناستیک، بسكتبال، تنیس و والیبال در پیشگیری از پوكی استخوان موثر است و ژیمناستیک مناسب‎ترین ورزش برای جوانان و افزایش تراكم استخوان بوده که باعث ساخته شدن استخوان می‌شود.
 
رفیعی ادامه داد: افرادی كه میانسال هستند به علت این‌که اغلب پوكی استخوان دارند، به آن‌ها ورزش های كم توان و ساده توصیه می‌شود كه بهترین آن پیاده‌روی به مدت 45 دقیقه و 3 بار در هفته یا 30 دقیقه در هر روز است.
 
متخصص طب فیزیکی با بیان این مطلب که، با تقویت عضلات ناحیه پشت می‌توان از بروز شكستگی ناحیه كمر جلوگیری کرد، اظهار داشت: ورزش‌هایی برای عضلات این ناحیه وجود دارد که این ورزش ها و حركات كششی زیر نظر متخصصان طب فیزیكی صورت گیرد و از انجام خود سرانه آن بدون نظر متخصصان باید جدا پرهیز کرد.
 
وی درباره افراد مسن گفت: با افزایش سن و ایجاد تغییرات در عضلات و سیستم تعادلی، ریسک افتادن در این افراد بالا می‌رود و در صورت وجود پوكی استخوان، احتمال شكستگی دست و پا وجود دارد لذا این افراد باید با انجام ورزش‌های تعادلی و با وسایل كمكی مانند عصا مانع از افتادن خود شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha