یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 34996
سلامت نیوز : امروز برنامه جهانی غذا، روز جهانی غذا را با تاکید بر نقش حیاتی کمک غذایی در طی بحران های انسانی، حمایت از بازسازی معیشت ها بلافاصله پس از وقوع بلایا و توانمندسازی که برای حصول اطمینان از امنیت غذایی ضروریست نام گذاری میکند.

ژوزت شیران مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: ما برای میلیون ها نفر درسراسر جهان پلی هستیم میان گرسنگی و امید. برنامه جهانی غذا در زمان بحران هایی نظیر خشک سالی در شاخ افریقا کمک غذایی ضروری ارائه می دهد. در کشوری مانند لیبی ما از جوامعی که برای بازسازی پس از بحران ها تلاش می کنند حمایت می کنیم و در جایی چون هائیتی ما به همکاریمان با دولت ها و جامعه مدنی در راستای مقاوم سازی جوامع ادامه میدهیم تا قشر آسیب پذیر بتوانند در زمان بروزحوادث آینده عکس العمل بهتری از خود نشان دهند.  


امداد، بازسازی و توانمندسازی سه رکن معرف عملکرد برنامه جهانی غذا در بیش از 70 کشور در سراسر دنیاست که ما هر ساله برای نزدیک به 100 میلیون نفر از جمعیت آنها مناسب ترین و کارآمد ترین کمک های غذایی را فراهم می سازیم.


نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: برنامه جهانی غذا در جمهوری اسلامی ایران به 30000 نفر از آسیب پذیر ترین پناهندگان افغان وعراقی ساکن در 18 مهمانشهر در سراسر کشور کمک های غذایی ارائه می دهد.

وی اضافه نمود: سهمیه تشویقی برای حضور دختران پناهنده افغان در مدرسه  نه تنها باعث  تغییر نگرش جمعیت افغان نسبت به تحصیل دخترانشان شده بلکه تاثیر به سزایی درآینده جامعه افغان زمانیکه این گروه تحصیل کرده به وطن خود بازمی گردند خواهد داشت.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فعالیت های برنامه جهانی غذا در ایران به آدرس اینترنتی www.fa.wfp.org  مراجعه فرمائید.


امسال شعار روز جهانی غذا "قیمت مواد غذایی از بحران تا پایداری" است و بر نقش کمک غذایی درحمایت از جوامع آسیب پذیر که تحت تاثیر نوسانات قیمت قرار دارند تاکید می نماید.

برنامه جهانی غذا برای برآوردن نیازهای مردمی که هر روز برای دسترسی به غذای مورد نیاز خانواده شان در تلاشند و کسانیکه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه متحمل فشار ناشی از اوضاع نا به سامان بازارهای جهانی هستند از ابزارهای نوین و پیشرفته بهره می گیرد.


 تغذیه-  برنامه جهانی غذا در کشور های در حال توسعه با همکاری دولت ها و بخش خصوصی مبادرت به ارائه راه حل های محلی می نماید. برای مثال در کشور پاکستان به تولید محصولات مکمل غذایی بسیار مغذی برای کودکان کمک میکند و قصد دارد تولید این محصولات را در اتیوپی نیز برنامه ریزی نماید.

وجه نقد یا کوپن- زمانیکه بزرگترین چالش دسترسی به غذاست و نه وجود آن، برنامه جهانی غذا با بکارگیری ابزارنوین خود مانند کوپن های الکترونیکی یا وجه نقد به خانواده هایی که قادر به خرید مواد غذایی موجود در بازار و مغازه ها نیستند یاری می نماید.

 حمایت از کشاورزان خرد- امنیت غذایی، در کشورهای در حال توسعه با توانمند سازی کشاورزان خرد می تواند تقویت شود. "خرید بمنظور پیشرفت" پروژه آزمایشی برنامه جهانی غذا در 21 کشور می باشد که دانش لازم جهت ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات کشاورزان را بمنظور ارتباط بهتر با بازار در اختیارشان قرار می دهد.

     

برنامه جهانی غذا، بزرگترین سازمان  بشردوستانه  دنیا در مبارزه  با گرسنگی  است. این سازمان هرساله بطور میانگین به 90 میلیون نفر در بیش از 70 کشور دنیا کمک های غذائی می رساند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha