یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 34999

آیا نوشیدن آب سرد مفید است یا مضر؟ آیا هنگام نوشیدن آب توجه به دمای آن ضروری است یا نه؟

سلامت نیوز: آیا نوشیدن آب سرد مفید است یا مضر؟ آیا هنگام نوشیدن آب توجه به دمای آن ضروری است یا نه؟

در پاسخ به این دو پرسش باید گفت که دمای آب در انجام فعل و انفعالات بدن موثر است. به گزارش «MSN» نوشیدن آب سرد مفید نیست زیرا رگ های خونی اطراف معده را جمع می کند و باعث کند شدن عمل جذب می شود. اما موضوعی که محققان پزشکی درباره آن اختلاف نظر دارند، این است که هنگام ورزش باید آب سرد نوشید یا آب ولرم؟

برخی پزشکان می گویند مصرف آب با دمای اتاق بهتر از مصرف آب سرد است، زیرا بدن هنگام نوشیدن آب سرد باید مقداری انرژی خود را صرف گرم کردن آب و رساندن آن به دمای بدن کند. در حالی که عده ای می گویند پس از ورزش فرد باید آب سرد بنوشد تا بدن خنک شود. پرواضح است که بیشتر مردم دوست دارند آب سرد بنوشند زیرا آب سرد هم طعم بهتری دارد و هم گواراتر است اما مشکل این است که با نوشیدن آب سرد، چربی مواد غذایی مصرف شده منجمد می شود و هضم و دفع چربی های زاید مشکل تر خواهد شد.

اگر به جای آب یا نوشیدنی سرد، آب یا نوشیدنی های ولرم مصرف کنید، چربی ها در بدن به شکل مایع می ماند و هضم غذا آسان تر می شود و در نتیجه خطر گرفتگی رگ های خونی کاهش می یابد. اگر قصد دارید دمای بدن فرد تب دار یا آفتاب زده را کاهش دهید، بهتر است به او آب ولرم بدهید و یا او را در آب ولرم فرو ببرید. آب سرد باعث ایجاد لرز و افزایش دمای فرد تب دار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha