سلامت نیوز:  رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: متأسفانه بیشتر ابتلا به سرطان سینه در سنین جوانی و 30 تا 40 سالگی اتفاق می‌افتد که در مراحل اول قابل شناسایی و درمان است.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از مسائلی که زنان باید در نظر بگیرند سرطان سینه است که متاسفانه در ایران زمانی به پزشک مراجعه می‌شود که کار از کار گذشته اما در کشورهای دیگر این بیماری قابل پیشگیری و درمان است.

وی افزود: زنان باید هر چند ماه یکبار به ماما یا پزشک متخصص خود مراجعه کنند و برای این موضوع تمام دقت خود را انجام دهند چرا که اگر در مراحل اول سرطان، غده یا توموری وجود داشته باشد. اگر 5 تا 6 ماه از این موضوع گذشته باشد ممکن است دیگر قابل درمان نباشد.

خسرونیا یادآور شد: با دیدن هر تغییر در سینه‌ها مانند رویش موی نابجا، ترشح نابجا و ترشح خون حتماً باید به پزشک مراجعه شود.

وی با بیان اینکه سن شایع ابتلا به این عارضه متاسفانه در بیشتر جوان‌ها و بین 30 تا 40 سالگی است یادآور شد: در مراحل اول درمان، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی و با گذشت زمان با برداشتن سینه می‌توان این عارضه را برطرف کرد اما اگر در مراحل متاستاز بیمار مراجعه کند قابل درمان و پیشگیری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha