سلامت نیوز:‌عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌در ایلام از هر دو هزار نفر 2 نفر به خودکشی اقدام می کنند و در این میان زنان رکورد دار خودکشی هستند.

داریوش قنبری در گفت و گو با پانا در خصوص آمار خودکشی در مناطق غربی کشور اظهار داشت: متاسفانه وضعیت خودکشی در غرب کشور بالاست و استان ایلام در آمار خودکشی بالاترین رقم را در بین استان های کشور داراست.

وی در ادامه افزود: آمار نشان می دهد که از هر دو هزار نفر دو نفر به خودکشی اقدام می کنند و هر ساله این آمار رو به افزایش می رود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجموع وضعیت فرهنگی در این نقاط کشور مطلوب نیست تصریح کرد:‌فقر فرهنگیٰ‌اقتصادی و عدم همبستگی اجتماعی به بالا رفتن آمار خود کشی در این استان کمک کرده است.

قنبری به آثار و عواقب روانی بعد از جنگ نیز اشاره کرد و گفت:‌ به جرات می توان گفت که آمار خودکشی در میان زنان رقم بالاتری را به خود اختصاص می دهد که خودسوزی از جمله راه های خودکشی در میان آنان است.

به گفته نماینده کمیسیون اجتماعی مرحله گذار از سنت و ورود به مدرنیته یکی از عوامل دخیل در بالا بودن خودکشی در میان زنان این استان است.

وی افزود:‌کنترل های خارج از چارچوب های قانونی وعرفی و مسائل مربوط به رسومات گذشته موانعی را بوجود می آورد که فشار زیادی بر زنان وارد کرده و قربانی بیشتری می گیرد. همچنین ویژگی های جامعه مردسالارانه تاثیرات مخرب فراوانی با خود به همراه داشته است.

قنبری در پایان با اعتقاد بر اینکه مطالعات کافی از سوی مسئولان در فرهنگ و رسومات این نقاط کشور صورت نگرفته است خاطرنشان کرد:‌توجه بیش از پیش مسئولان به معضلات اقتصادی و فرهنگی بزرگترین عامل در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص معضل خودکشی در میان افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha