یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 35020
سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت، جلوگیری از تبلیغات مواد غذایی ناسالم و معرفی صنایع آسیب رسان به سلامت را از اقدامات مهم این وزارتخانه در کنترل بیماریهای غیرواگیردار دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا علی رضا مصداقی نیا گفت: نخستین بار ناشی از بیماری در خانمها مربوط به مسائل روانی بوده و 14 درصد از بار بیماریها جنبه روانی دارند. از این رو به دلیل اهمیت بیماریهای روانی، دفتر سلامت روان وزارت بهداشت سندی به نام سیاست سلامت روان تهیه کرده که پس از نهایی شدن اجرایی می شود.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص اپیدمی های مختلف گفت:‌ در اپیدمی های رخ داده بایستی جنبه های سیاسی، اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

مصداقی نیا، بیماریهای غیرواگیر را بیماریهای شایع در عصر حاضر دانست و گفت: در عصر حاضر بیماریهای غیرواگیر عامل 45 درصد مرگها و 55 درصد بار بیماریها در میان مردم کشور بوده و به علت شرایط شهرنشینی و شیوه زندگی نامناسب اهمیت بسیاری یافته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات مهم وزارت بهداشت در مورد بیماریهای غیرواگیردار گفت: مطابق با ماده 37 بند الف و ج برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت موظف است از تبلیغات مواد غذایی ناسالم جلوگیری کند که در این رابطه اقدامات خوبی به انجام رسیده است. همچنین بند الف این ماده در رابطه با معرفی صنایع آسیب رسان به سلامت است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: شورای عالی سلامت 52 شاخص سلامت را به تصویب رسانده که در آینده نزدیک در معاونتهای سلامت دانشگاههای علوم پزشکی کشور اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha