سلامت نیوز: وقتی شوهر نفوذ همسرش را می‌پذیرد، نفوذ پذیری او به مستحکم کردن روابط دوستانه با همسرش و افزایش مثبت‌نگری در روابط می‌انجامد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، وقتی شوهر نفوذ همسرش را می‌پذیرد، نفوذ پذیری او به مستحکم کردن روابط دوستانه با همسرش و افزایش مثبت نگری در روابط می‌انجامد.

«مرد می‌خواست یک ماشین دست دوم بخرد. یک ماشین خوب پیدا کرد، معامله به نظر عالی می‌رسید اما درخواست کرد یک مکانیک ماشین آن را وارسی کند. دوستش عصبانی شد و گفت نباید معطلش کنی! اما مرد گفت که به همسرش قول داده که بدون معاینه فنی اتومبیل نخرد. دوستش گفت: یعنی تو اجازه می‌دهی زنت بهت بگوید با ماشینت چی کار کنی؟ مرد گفت: البته. دوستش تصمیم گیری او را نپذیرفت،اما او به همسرش و نظرات و احساسات او احترام می‌گذاشت.»

تحقیقات نشان می‌دهد حتی در نخستین ماه‌های ازدواج مردانی که اجازه می‌دادند همسرانشان بر روی آنها نفوذ داشته باشد، زندگی رضایت آمیزتری داشتند و نسبت به مردانی که در برابر نفوذ همسرشان مقاومت می‌کردند، احتمال طلاق در آنان کمتر بود.

این امر نه فقط به این دلیل است که نبودن کشمکش قدرت، به لذت بخشی در زندگی مشترک می‌انجامد، بلکه چنین شوهرانی پذیرای یادگیری از همسران خود هستند و بی‌تردید، زنان برای یاد دادن صممیت به مردان نکات فراوانی می‌دانند.

امروزه بیشتر مردان در حال انتقال به این حالت هستند. از آنجا که این نوع شوهران به همسران خود احترام می‌گذارند، پذیرای آموزش عواطف از سوی او هستند. این شوهران دنیای همسر و دوستان خود را درک می‌کنند و می‌توانند با آنها ارتباط عاطفی برقرار کنند. او «ما» را در برابر «من» بر می‌گزیند.

مردان هوشمند و عاطفی، به این نکته ی مهم در متأهل بودن پی برده اند که چگونه به همسر خود احترام بگذارند و این ارزش گذاری را به وی ابراز کند.

تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که نفوذ همسرانشان را می‌پذیرند، پدران ممتازی نیز خواهند شد. چنین پدری، با دنیای فرزندانش آشناست و از دوستان و ترس‌های او خبردار خواهد شد. چون از عواطف نمی ترسد، احترام گذاشتن به احساسات شخصی و به خود و فرزندان خود را می‌آموزد. او به خاطر فرزندان خود و برای اینکه آنها بدانند پدرشان برای آنها وقت می‌گذارد، از تماشای مسابقه فوتبال می‌گذرد.

شوهران و پدران امروزی، زندگی معنادار و پر باری را سرپرستی می‌کنند.بنیان شاد خانوادگی، این شوهر و پدر را به کار و خلاقیت اثربخش قادر می‌سازد. از آنجا که با همسر خود پیوند نزدیکی دارد، همسرش نه فقط در زمان ناراحتی و مشکل، بلکه در شادی به او روی می آورد.

این مردها در مقابل شوهران و پدران قدیمی‌اند که ارتباط عاطفی کمتری با فرزندانشان برقرار می‌کنند. اگرچه در زندگی‌های سنتی نیز مردانی وجود دارند که در نفوذ پذیری از همسر خود ماهرند، تقسیم قدرت در زندگی مشترک مفهوم تازه‌ای است که با ظهور تغییرات گسترده اجتماعی در دهه‌های اخیر به وجود آمده است.

نفوذ پذیری یک نگرش است اما می‌تواند مهارت نیز به شمار آید. در هنگام بروز تعارض، تمایل به مصالحه چاره ساز است. این کار را می‌توانید با جستجو در تقاضاهای همسرتان درباره چیزی که برای شما قابل گدشت است، انجام دهید. گاهی لازم است قبل از پذیرفتن این نفوذ، مشکلات عمقی حل شود اما در بیشتر موارد تنها دلیل مقاومت مردان، حاضر نشدن آنها به تقسیم قدرت است.

روشن است که در ساخت یا ویران یک زندگی مشترک دو نفر نقش دارند. بنابراین هدف این نیست که روی مردان انگشت بگذاریم و آنها را سرزنش یا شرمنده کنیم؛ زنان نیز مانند مردان باید با احترام و ارزش گذاری رفتار کنند. اما داده‌ها نشان می دهد اکثر زنها خودشان اینگونه رفتار می کنند و گرچه ممکن است خشمگین شوند و حتی اهانت کنند اما به همسرانشان اجازه می‌دهند با ابراز نظریات خود در تصمیم‌گیری های آنان تأثیر بگذارند و احساس اهمیت کنند اما گاهی مردان این لطف را جبران نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha