سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: گیاه آفتیمون برای درمان امراض روحی و عصبی مثل سردردها، بی‌حسی مفاصل و مالیخولیا مفید است.

مرتضی صفوی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آفتیمون گیاهی سرخ رنگ است و در بهار می‌روید؛ شاخ و برگ‌های باریکی دارد و از خانواده انگل‌هاست که به دور گیاهان می‌پیچد و رنگ تخم آن سرخ مایل به زرد است که ریشه‌اش به رنگ هویج یا زردک است.

وی گفت: در واقع آفتیمون، سودا و بلغم را از خون از بین می‌برد و همراه با گل بنفشه، مسهل صفراست؛ از گیاه آفتیمون برای درمان امراض روحی و عصبی مثل سردردها، بی‌حسی مفاصل و مالیخولیا استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: آفتیمون برای ضعف معده، جگر و طحال مفید است، بیماری‌های زنانه را درمان می‌کند همچنین قابض است و از خونریزی‌های زنانه جلوگیری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، گیاه دارویی آفتیمون دارای طبیعت گرم و خشک و مسهل سودا و بلغم است.

 گیاه آفتیمون از نظر خواص شبیه به آویشن بوده و یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی برای رفع جنون است و مهمترین مکانیسم آفتیمون نیز پاکسازی اخلاط از بدن خصوصا سودا از مغز است؛ این گیاه ضد سودای بسیار قوی است و در قدیم آن را داروی جنون می‌نامیدند.

در حقیقت آفتیمون پاک کننده اختصاصی سودا از بدن است و به دلیل طبیعت گرم و خشکی که دارد، بلغم را نیز از بدن می‌زداید.

از خواص مغزی عصبی آفتیمون می‌توان به پاکسازی اخلاط مغز از سودا، تقویت حافظه، رفع جنون، رفع وسواس، رفع بی‌خوابی، رفع تشنج و صرع و رفع بی‌حسی اعضا اشاره کرد.

خواص گوارشی آفتیمون شامل ملین، تقویت معده و کبد، ضد درد دل، ضد اختلالات صفراوی و ضد کبد چرب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha