یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۲
سلامت نیوز: یک روانشناس با بیان اینکه در سال‌های اخیر خیانت مردان به شدت سلامت روانی زنان را تهدید کرده است، گفت: بیکاری در دختران مجرد به شدت سلامت روان آنها را تهدید می‌کند و می‌توان آن را سرمنشأ بسیاری از مشکلات از جمله وسواس فکری و استرس دانست.

فاطمه خوش‌پور در گفت‌‌و‌گو با فارس در‌خصوص وضعیت سلامت روان زنان ایرانی اظهار داشت: سلامت روان یعنی رسیدن به تعادل روحی و روانی که این موضوع موجب آرامش و تعادل در زندگی خانوادگی می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر خیانت مردان به شدت سلامت روانی زنان را تهدید کرده است که این موضوع سست شدن بنیان‌های خانوادگی را به دنبال دارد چرا که موجب عدم تعهد زن و مرد به زندگی می‌شود؛ اعتیاد همسر و دغدغه تربیت فرزندان نیز از موارد دیگری است که سلامت روان زنان ایرانی را تهدید می‌کند، همچنین در جامعه کنونی تربیت فرزندان به یک موضوع مهم برای مادران تبدیل شده است چرا که فرزندان در معرض هجوم اطلاعات بسیاری قرار دارند که هنوز قدرت درک آن را ندارند.

این روانشناس با بیان اینکه سلامت روان در افراد شاغل و متأهل بیشتر است، گفت: بیکاری در دختران مجرد به شدت سلامت روان آنها را تهدید می‌کند و می‌توان آن را سرمنشأ بسیاری از مشکلات از جمله وسواس فکری و استرس دانست.

خوش‌پور ادامه داد: داشتن یک شغل مناسب و پاره وقت که تمام فرصت زنان صرف آن نشود، در حفظ سلامت روان تأثیر بسیاری دارد؛ افسردگی مهمترین آسیب روانی است که زنان ایرانی را تهدید می‌کند و باعث می‌شود که آنها نتوانند از زندگیشان لذت ببرند.

وی با اشاره به اینکه ارتقاء سلامت روان زنان، توانمندی آنها را به همراه دارد، افزود: تأمین و ارتقاء سلامت زنان نیازمند توجه جدی به سلامت و حقوق زنان است و تأمین این سلامت، ابعاد متفاوتی دارد که بخشی به عهده جامعه، والدین و فرزندان و بخشی بر عهده مردان است و در این میان نقش مردان در ارتقاء سلامت روان زنان از اهمیت خاص و چشمگیری برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha