سلامت نیوز: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از حمایت‌های این سازمان از کمپ‌های مجاز خبر داد و گفت: یارانه درمانی تمامی مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی تا پایان شهریورماه به آنها پرداخت شده است.

فرهاد اقطار در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رایزنی‌های صورت‌گرفته با ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال 90 بنا داریم در صورت تأمین اعتبار و همکاری ستاد مبارزه با مواد نخدر 15 کمپ ویژه زنان در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: تأسیس کمپ‌های ویژه زنان نسبت به مردان نیازمند اعتبارات بیشتری است چرا که برنامه‌هایی که در این مراکز اجرا می‌شود، نسبت به مراکز مردان هزینه بیشتری را در بر دارد.

اقطار اضافه کرد: در حال حاضر در سراسر کشور 4 کمپ ویژه زنان راه‌اندازی شده که این تعداد جوابگوی درمان زنان معتاد نیست؛ به همین جهت امیدواریم با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر این کمپ‌ها افزایش یابد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیمه درمانی معتادان بهبودیافته نیز از طریق سازمان بهزیستی در حال پیگیری است و رایزنی‌هایی نیز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است که امیدواریم این بیمه به سرعت اجرایی شود.

وی در خصوص فردی که هفته گذشته در یکی از کمپ‌های غیرمجاز فوت کرده است، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته این فرد در کمپ غیرمجاز بوده است و هیچ ارتباطی به سازمان بهزیستی ندارد ضمن اینکه این سازمان در حال بررسی مرگ وی است، به طوری که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز به نتایجی رسیده است.

اقطار افزود: بر اساس برنامه‌های صورت گرفته سقف یارانه دریافتی که به هر نفر در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی جهت درمان معتادان داده می‌شود، حدود 50 هزار تومان است که این مبلغ به صورت ماهانه به مراکز سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی از حمایت‌های سازمان بهزیستی از کمپ‌های مجاز خبر داد و عنوان کرد: یارانه درمانی به تمامی مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی تا پایان شهریورماه پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha