سلامت نیوز: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با هشدار نسبت به اعتیاد نسل جوان به استفاده از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی غیرمجاز گفت: سلامت اجتماعی نوجوانان و جوانان در معرض تهدید قرار دارد و در دهه آینده تهدید جدی جامعه از ناحیه فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی غیرمجاز است که متاسفانه کمتر از سوی مسئولان مورد توجه قرار دارد.

 موسوی چلک با بیان این مطلب به خراسان گفت: در سال های اخیر استفاده بدون نظارت از اینترنت، چت و شبکه های اجتماعی، ماهواره، بلوتوث و ... افزایش قارچ گونه ای یافته است و به همان نسبت شاهد رشد زیرزمینی آسیب های اجتماعی ناشی از آن هستیم.وی افزود: درصد بالایی از ازدواج هایی که آشنایی آن از فضاهای مجازی نظیر چت آغاز می شود به طلاق می انجامد و متاسفانه آمار این طلاق ها رو به افزایش است.

وی افزود: در حال حاضر با آسیب های مختلفی رو به رو هستیم که اعتیاد و طلاق در صدر آن ها قرار دارد اما در دهه آینده تهدید جدی نسل جوان از ناحیه آسیب های ناشی از فضای مجازی نظیر اینترنت و بلوتوث و ... است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی تصریح کرد: مسئولان از این مقوله غافل هستند و کمترین توجهی به آسیب های ناشی از آن ندارند. در حالی که رشد زیرزمینی آسیب های ناشی از آن را شاهد هستیم و اگر از حالا برای کنترل و پیش گیری از آسیب فضاهای مجازی و فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از اینترنت، چت و ... فکری نشود، در سال های آینده امکان برخورد و کنترل آن وجود نخواهد داشت و کانون خانواده بیش از پیش در معرض فروپاشی قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha