سلامت نیوز: یك فوق تخصص قرنیه گفت: اگر زاویه قرار گرفتن رایانه به گونه‌ای باشد كه صفحه آن موجب بازتاب نور محیط به چشم شود چشم دچار خستگی می‌شود بنابراین باید صفحه مانیتور پشت به منبع نور باشد.

دكتر محمد زارع در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اشعه مانیتورهای قدیمی می‌تواند باعث بروز مشكلات جزئی چشمی شود اما ال سی‌دی‌ها برای سلامت چشم بهتر است.

وی تاكید كرد: لازم است كه افراد به درستی از رایانه استفاده كنند. این در حالیست كه آنان گاهی اوقات به علت تمركز زیاد روی مطالب از شیوه نشستن خود پشت مانیتور غافل می‌شوند.

زارع یكی از تبعات تمركز زیاد بر مطالب رایانه را ابتلا به بیماری خشكی چشم عنوان و اظهار كرد: گاهی اوقات افراد به علت تمركز زیاد بر مطالب رایانه كمتر پلك می‌زنند و همین امر باعث ابتلای آنان به خشكی چشم می‌شود بنابراین لازم است افراد با هر بار كلیك كردن پلك بزنند تا خستگی چشم آنان كمتر شود.

وی درباره فاصله مناسب چشم با مانیتور گفت: توصیه واحدی به افراد نمی‌توان كرد. معمولا فاصله 40،50 سانتیمتری از مانیتور به افرادی كه مبتلا به بیماری‌های چشمی نیستند، توصیه می‌شود البته نكته مهم حالت نشستن است چون بد نشستن باعث خستگی فرد پشت رایانه می‌شود.

زارع در پایان تاكید كرد: افراد بالای 40 سال دچار پیرچشمی می‌شوند بنابراین لازم است آنان هنگام استفاده از رایانه عینك بزنند چون این افراد بدون عینك مجبور می‌شوند تصویر را در فاصله دورتر از حد معمول قرار دهند تا بتوانند آن‌ها را به خوبی ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha