سلامت نیوز: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از نصب 6 ایستگاه سنجش آلودگی صوتی تا پایان سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یوسف رشیدی از نصب ایستگاه های جدید سنجش آلودگی هوا در تهران خبرداد و گفت : 5 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در تهران نصب شده و آماده بهره برداری است که با بهره برداری از این ایستگاه ها کل مناطق شهر به ایستگاه سنجش آلودگی هوا مجهز می شوند.

وی با بیان این مطلب اظهار کرد : با بهره برداری از ایستگاه های جدید سنجش آلودگی هوا تعداد ایستگاه های فعال شهر به 23 ایستگاه می رسد که به این ترتیب نظارت و پایش دقیق تر وضعیت آلودگی هوا در تهران امکان پذیر می شود.

وی تصریح کرد : علاوه بر نصب ایستگاه های جدید ، تجهیز ایستگاه های قبلی به امکاناتی که به وسیله آن ها بتوانیم ذرات کمتر از 5/2 میکرون را اندازه گیری کنیم نیز در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه همچنین از نصب و راه اندازی 6 ایستگاه جدید سنجش آلودگی صوتی در شهر تا پایان سال خبر داد و گفت : در حال حاضر 39 ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در سطح شهر داریم که با نصب و راه اندازی ایستگاه های جدید در بخش سنجش آلودگی صوتی نیز به وضعیت نسبتا ایده آل می رسیم .

وی تاکید کرد: بهترین راهکار کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی، استفاده هر چه بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی است. چرا که با توجه به اینکه تعداد مسافرانی که یک وسیله نقلیه عمومی همچون اتوبوس در مقایسه با یک خودروی شخصی جابه جا می‌کند چندین برابر است، استفاده از وسایل نقلیه عمومی میزان انتشار آلاینده‌ها در هوای تنفسی شهروندان‌ را کاهش می دهد و میزان آلودگی صوتی را نیز به حداقل حد ممکن می رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha