سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: بیش از ۷ هزار هکتار از زمینهای کشاورزی هنوز با فاضلاب آبیاری می شوند که با وجود کاهش ۲۰ درصدی هنوز قابل قبول نیست به همین علت پیگیری کاهش این پدیده در کشور به استانداری‌ها سپرده شد تا سال آینده به صفر برسد.

کاظم ندافی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ما نزدیک به 7 هزار هکتار زمین داریم که به نوعی در کل کشور با فاضلاب آبیاری می‌شود و قسمت قابل توجه آن در حاشیه شهر تهران است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: استانداری‌ها طبق قانون موظف شدند این مسئله را کنترل کنند و در طول این چند سال نیز جلسات متعددی با آنان داشتیم از جمله با وزارت کشاورزی، سازمان محیط زیست و مجموعه این سازمان‌ها در مجموع فعالیت‌هایی انجام داده‌اند و حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

ندافی اظهار داشت: در آخرین بازدیدی که 2 تا 3 هفته قبل من و همکارانمان داشتیم این موضوع تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است ولی این قابل قبول نیست و باید به صفر برسد.

* استاندارها، وزارت کشور و کشاورزی مسئولند باید پیگیری کنند

وی تصریح کرد: ما همچنان استاندارها، وزارت کشور و وزارت کشاورزی را مسئول پیگیری این موضوع می دانیم تا ان شاءالله سال آینده که به فصل گرما می رسیم با این مشکل مواجه نشویم.

ندافی خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتبات لازم را با آنها انجام شده و موضوع در کمسیون بهداشت مجلس هم مورد بررسی و تأکید قرار گرفته است و امیدواریم تا سال آینده دیگر به طور کلی این موضوع برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha