سلامت نیوز :دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی غذا، 16 اکتبر 2011 برابر با 24 مهرماه جاری هشدار داد عدم ثبات قیمت مواد غذایی برای فقیرترین مردم جهان که بسیاری از آنان 80 درصد درآمدشان را صرف غذا می کنند، می تواند خانمان برانداز باشد.

 در پیام بان کی مون آمده است در 2007-2008 تورم قیمت غذا موجب شد 80 میلیون نفر به سوی گرسنگی رانده شوند. افزایش شدید قیمت غذا که اخیرا اتفاق افتاده 70 میلیون نفر دیگر را به فقر مطلق سوق داده است.

 وی می گوید ما نیازمند این هستیم که پیوند بین فقر، نا امنی غذایی و سوء تغذیه را بشکنیم. خانواده ها یی که با خطر عدم ثبات قیمت ها فقیر شده اند، شاهد آسیب دیدگی مداوم جسم و جان کودکان خود در اثر سوء تغذیه می شوند؛ کودکانشان به ناچار از مدرسه بیرون آورده می شوند تا کار کنند، و دام هایشان که منبع در آمدی برایشان است، ذبح می شوند تا خود را سیرکنند. راه حل این است که سیاست هایی به کار گرفته شود مانند نهضت ارتقای تغذیه که از راه آن بتوان یقین حاصل کرد تمامی مردم دسترسی به تغذیه کافی دارند.

دبیر کل در پایان پیام خود می افزاید طی این ماه جمعیت جهان به سقف 7 میلیارد نفر      می رسد. جهان آگاهی لازم را دارد و منابع برای خاتمه دادن به گرسنگی وجود دارد؛ ما ابزارهایی در اختیار داریم که یقین پیدا کنیم فقیرترین افراد از تاثیرات افزایش قیمت مواد غذایی ضربه نخورند. اجازه دهید هم اکنون آنها را به کار گیریم تا بر گرسنگی چیره شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha