سلامت نیوز: وزیر بهداشت با اشاره به كمبود بیش از 30 هزار پرستار در كشور اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد تخت‌ها‌ و بخش‌های بیمارستانی و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی هنوز با کمبود پرستار در کشور مواجه هستیم كه تلاش در جهت رفع این مشكل ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری سه میلیارد دلار اعتبار براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد که بخشی از این اعتبار جهت تهیه بیش از یك هزار دستگاه تخت ویژه بیمارستان اختصاص می‌یابد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حوزه بهداشت و درمان کشور علی رغم اقدامات صورت گرفته با مشکل کمبود پرستار مواجه است که باید برنامه ریزی‌های جدی در جهت رفع آن صورت گیرد.

وی با اشاره به جذب تعدادی پرستار در سال جاری افزود: این افراد به منظور ارتقای بهره‌وری و كاهش ساعات كار پرستاران جذب مراكز درمانی كشور شده‌اند.

وزیر بهداشت ادامه داد: توسعه بخش‌های ویژه بیمارستانی از قبیل ICU نیز در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد.

دستجردی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص طرح‌های تولید خون مصنوعی و تولید انسولین خوراکی در جهاد دانشگاهی مازندران اظهار داشت: جهاد دانشگاهی مازندران حتماً گزارش‌های خود در خصوص این طرح‌ها به وزارت بهداشت ارایه دهد وزارتخانه نیز از هیچ گونه کمک اعم از مادی و معنوی دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha