سلامت نیوز: رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت:‌ در هفته 6 تا 8 بارداری جوانه های جنین شروع به رشد می كند.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر خوشنویسان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ تغذیه مادر در هفته 6 و 8 بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا جوانه های جنین در این زمان رشد می كند و مادران باردار می توانند با تغذیه صحیح و مناسب باعث شوند كه دندان ها با كیفیت بیشتری تشكیل شده و بعد از تولد از پوسیدگی های بعدی جلوگیری شود.

وی افزود: مادران باردار یكی از اولویت های اصلی ما هستند و در هر مراجعه معاینات دهان و دندان برای آنها انجام می شود و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع داده می شوند.

دكتر خوشنویسان گفت: تغییرات در لثه ها در دوران بارداری بیشتر بروز می كند و اگر مادران باردار مراقبت های فردی بیشتری از دهان و دندان خود داشته باشند این تغییرات به حداقل می رسد.

رییس سلامت دهان و دندان در ادامه با اشاره به دندان های شیری كودكان تصریح كرد: مادران باید از دندان های شیری كودكان خود مراقبت كرده و تا آخرین روزی كه خود دندان ها بیفتد باید از آنها حفاظت كرد.

وی افزود: دندان های شیری را نباید كشید زیرا نامنظمی دندان ها را به همراه دارد و با یك اطلاع رسانی مناسب می توان از این موضوع جلوگیری كرد.

دكتر خوشنویسان تاكید كرد:‌ سلامت دندان های كودكان تا 3 سالگی بر عهده والدین است وبه منظور جلوگیری از پوسیدگی بهتر است روزی 2 بار دندان های كودك را مسواك بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha