یکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 35063
سلامت نیوز: شهرستان اهواز در استان خوزستان یکی از شهرهایی است که از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند رتبه‌های خوبی را در بخش‌های مختلف کسب کند، اما امروز به جای آن‌ که رتبه‌های اول علمی را داشته باشد، در رتبه اول آلودگی جهان قرار گرفته است و این یک فاجعه بیش نیست. به‌گزراش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت، سید شریف حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی که در روزنامه فرهنگ‌جنوب منتشر شده است، به بررسی موضوع آلودگی هوا اهواز پرداخته است، که در ذیل می‌خوانید.

شهرستان اهواز در استان خوزستان یکی از شهرهایی است که از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند رتبه‌های خوبی را در بخش‌های مختلف کسب کند، اما امروز به جای آن‌ که رتبه‌های اول علمی را داشته باشد، در رتبه اول آلودگی جهان قرار گرفته است و این یک فاجعه بیش نیست.

هم‌اکنون یکی از مشکل‌های اصلی مردم اهواز، آلودگی هوا است به‌طوری که اهواز از سوی سازمان بهداشت جهانی در رتبه اول آلودگی هوا قرار دارد و این یک واقعیت است که اعلام شده است و باید پذیرفت و برای آن راه حلی یافت.

 آن‌چه مسلم است تا پیش از این به‌منظور حل این مشکل در سفر دوم استانی هیأت دولت به استان خوزستان، مصوبه‌ای مبنی‌بر اختصاص ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان برای کاهش پدیده ریزگرد‌ها به تصویب رسید اما متأسفانه بعد از گذشت دو سال و نیم از این مصوبه هنوز هیچ اتفاق عملی صورت نگرفته است.

ناگفته نماند که قرار بود با کشورهای همسایه نشست‌هایی برای حل این مشکل برگزار شود اما این مسئله هم نتیجه‌ای نداشت، در همین راستا کمیته‌ای از سوی رئیس‌جمهوری مأمور این کار شد اما هنوز کار قابل توجهی نشده است و هنوز معلوم نیست نشست‌های برگزار شده به کجا رسیده و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه به کجا رسیده است؟

جای تعجب دارد که اقدام‌های وزرات‌خارجه تنها در حد چند جلسه به‌طور کامل معمولی با بعضی از کشورهای اسلامی بوده است و هنوز هم نتیجه‌ای نداشته است.

آن‌چه مسلم است متولیان باید برای حل مشکل‌های استان‌های جنوبی چاره‌اندیشی کنند چرا که هم‌اکنون این مسئله یک معضل جدی شده است. مشکل‌های تنفسی و آفت تحصیلی دانش‌آموزان، پیامدهای گرد و غبار و ذرات معلق در استان‌های جنوبی است.

 بنابراین با توجه به مشکل‌های پدید آمده درخواست داریم تا این مشکل را حل کنند چرا که تداوم این مشکل‌ها، معضل‌های به‌مراتب بدتری را ایجاد کرده و می‌کند.
یادداشتی از سید شریف حسینی/نماینده مردم اهواز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha