:به گفته معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور داروخانه های کشور در 6 ماهه نخست امسال، با وضعیت ناهنجار اقتصادی مواجه بوده اند.

سلامت نیوز :به گفته معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور داروخانه های کشور در 6 ماهه نخست امسال، با وضعیت ناهنجار اقتصادی مواجه بوده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشكی، دکتر علیرضا زالی  در شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی کشور در مرکز همایش های رازی گفت: داروسازان یکی از ارکان اصلی سازمان نظام پزشکی هستند که از زمان شکل گیری این سازمان ،‌نقش عمده ای در بحثهای صنفی ایفا نموده اند.
وی با اشاره به اینکه جامعه داروسازی کشور در سالهای اخیر با فراز و نشیب های صنفی فراوانی روبرو بوده است افزود: در حال حاضر حق فنی داروخانه های از مهمترین مشکلات مطرح در این حوزه است که متاسفانه مورد کم لطفی مسئاولین قرار گرفته است.
معاون نظارت و بر نامه ریزی سازمان نظام پزشکی در ادامه با تاکید بر اینکه حق فنی یکی از حقوق اصلی داروسازان است تصریح كرد: هر گونه خددشه به این حقوق صنفی با مخالفت سازمان نظام پزشکی همراه بوده و در چند سال اخیر شاهد تعرض به این حق مسلم داروسازان بوده ایم.
وی اضافه كرد: در صورتی که شرایط مناسب برای ارائه خدمات مشاروه ای داروسازان در کشور فراهم شود هویت حرفه ای آنها بازیابی می شود.
عضو شورای عالی نظام پزشكی با تاکید بر اینکه بازیابی هویت حرفه ای داروسازان یکی از مهم ترین مسائل این حوزه است یادآور شد : با توجه به اینکه حدود 8500 داروخانه در کشور در حال فعالیت هستند حق فنی یک نوع ارزش گذاری نسبی جهت جبران خدمات علمی مشاوره ای  داروسازان است.
وی گفت: امسال سازمان نظام پزشکی تاکید روی‍ه ای بر حق فنی داروخانه ها در بخش دولتی و غیر دولتی داشته و باید با توجه به اینکه ویزیت سرپایی افزایش یافته تعرفه ها نیز روند رو به رشد داشته باشند.
دكتر زالی همچنین اعلام كرد : اخیرا پیشنهادی تحت عنوان ترمیم تعرفه خدمات تشخیصی توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به معاونت اول ریاست جمهوری ابلاغ شده و در حال پیشگیری است.
وی افزود : با توجه به اینکه ظرفیت نظام سلامت در حال حرکت به سوی داروسازی جامع نگر بوده و ظرفیت های شغلی در این حوزه تعریف نشده است توسعه رشته های جدید داروسازی و افزایش ظرفیت شغلی از مباحث مهم این حوزه است.
معاون نظارت و بر نامه ریزی سازمان نظام پزشکی یادآور شد: در حال حاضر تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه ها از بیمه ها یکی از مهمترین چالشهای حوزه داروسازی کشور است.
وی در ادامه گفت: در حالی که هیچ گونه مکانیزم ترمیمی در خصوص آثار هدفمند کردن یارانه ها در عرصه داروسازی تعبیه نشده بود در 6 ماهه نخست امسال، ‌داروخانه های کشور با وضعیت ناهنجار اقتصادی مواجه بودند.
دكتر زالی در پایان تاكید كرد: در صورتی که اقدام موثری برای حل این مشکل در نیمه دوم سال صورت نگیرد آثار زیانبار اقتصادی آن گریبان گیر جامعه داروسازی کشور خواهد بود.
گفتنی است، شانزدهیمن همایش دانشجویان داروسازی سراسر کشور 23 لغایت 25 مهر ماه جاری در مرکز همایش رازی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha