سلامت نیوز: مجری طرح پیمایش آمار اختلالات روان گفت: 10 درصد جمعیت کشور در طول یکسال گذشته برای اختلالات روان خود به افراد غیر متخصص و بی صلاحیت مانند دعا نویس، رمال و عطار مراجعه و دریافت خدمت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آفرین رحیمی موقر در نشست خبری هفته سلامت روان اظهار داشت: آمار اختلالات روان در کشور مربوط به 10 سال گذشته است اما طرحی توسط وزارت بهداشت برای به دست آوردن آمارهای به روز اختلالات روانی آغاز شده که نتایج اولیه آن بیرون آمده است.

وی افزود: جمعیت مخاطب این طرح 15 تا 64 ساله هاست و در آن 8 هزار نمونه توسط 300 روانشناس پرسشگر جمع آوری شده است که میزان نمونه این طرح به گونه‌ای است که می‌‌توان آن را به تمام افراد کشور تعمیم داد.

رحیمی موقر تصریح کرد: 10 درصد جمعیت کشور در طول یکسال گذشته برای اختلالات روان خود به افراد غیر بهداشتی و غیر متخصص مانند دعا نویس، رمال و عطار مراجعه و دریافت خدمت کردند.

وی اضافه کرد: نیمی از جمعیت کشور ابراز کردند که در طول عمر خود نیاز به مراجعه یکبار برای مشکل روانپزشکی خود داشته‌اند اما فقط نیمی از این افراد به متخصص روانپزشک مراجعه کردند.

رحیمی موقر گفت: اختلالات خلقی، افسردگی،‌اضطراب،‌فوبیای اجتماعی، استرس و سایکوزها از موارد مورد بررسی در این طرح هستند که نتایج نهایی آن 2 تا 3 ماه دیگر ارائه می‌شود و امیدواریم این طرح هر 5 سال یکبار اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha