سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان ایران با تاکید بر اینکه ما از افرادی که داروخانه های خود را اجاره می دهند به هیچ وجه حمایت نمی کنیم، تصریح کرد: متاسفانه این روند در کشور به دلیل برخی از سیاستها در حال افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رهبر مژدهی آذر در حاشیه شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور تصریح کرد: انجمن داروسازان ایران هیچگاه تنها به خاطر مسائل مالی از تعرفه حق فنی دفاع نکرده بلکه این موضوع یک مسئله هویتی برای جامعه داروسازی کشور است که مسئولیت مدنی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدات دارویی، داروسازان را از سایر ارائه دهندگان خدمات مجزا می کند افزود: یک داروساز خدمتی ارائه می دهد که چنانچه قصوری در آن رخ دهد مستلزم پرداخت دیه است.

رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه ما تنها به دنبال انتقاد از موضوع تعرفه حق فنی نیستیم ادامه داد: کاهش درصد فرانشیز بیمار به 10 درصد به جای 30 درصد فعلی، افزایش قیمت دارو و اضافه شدن اقلام دارویی به لیست داروهای تحت پوشش سازمانهای بیمه گر و قائل شدن محدودیت نسخه برای داروخانه های پرفروش از جمله پیشنهادات ما در این خصوص است.

مژدهی آذر گفت: اجرایی شدن این پیشنهادها، کاهش مصرف خودسرانه دارو در کشور، ترغیب هرچه بیشتر بیماران به استفاده از دفترچه بیمه و افزایش گردش مالی داروخانه ها به ازای هر بیمار را در پی دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما به رغم پیشرفتهای قابل توجه در عرصه داروسازی، هنوز از کشورهایی همچون ترکیه عقب است افزود: با توجه به اهمیت این امر، ما خواستار افزایش بودجه های پژوهشی و تحقیقاتی در کشورهستیم.

رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان با اشاره به حمایت انجمن از برخی اقدامات وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: ما از افرادی که داروخانه های خود را اجاره می دهند به هیچ وجه حمایت نمی کنیم که متاسفانه این روند در کشور به دلیل برخی از سیاستها در حال افزایش است.

شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور از 23 تا 25 مهرماه جاری مرکز همایشهای بین المللی رازی برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha