سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینكه خواستار کاهش سهم مردم در هزینه‌های سلامت هستیم، گفت:انجمن داروسازان ایران هیچ‌گاه تنها به خاطر مسائل مالی از تعرفه حق فنی دفاع نکرده است بلکه این موضوع یک مسئله هویتی برای جامعه داروسازی کشور است که مسئولیت مدنی را به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رهبر مژدهی آذر در حاشیه شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور تصریح کرد: ارائه خدمات دارویی، داروسازان را از سایر ارائه دهندگان خدمات مجزا می کند، افزود: یک داروساز خدمتی ارائه می‌دهد که چنانچه قصوری در آن رخ دهد مستلزم پرداخت دیه است.

رئیس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه ما تنها به دنبال انتقاد از موضوع تعرفه حق فنی نیستیم، گفت: کاهش درصد فرانشیز بیمار به جای 30 درصد فعلی به 10 درصد، افزایش قیمت دارو و اضافه شدن اقلام دارویی به لیست داروهای تحت پوشش صندوق‌های بیمه و قائل شدن محدودیت نسخه برای داروخانه‌های پرفروش از جمله پیشنهادهای ما در این زمینه است.

مژدهی آذر تاكید كرد: اجرایی شدن این پیشنهادها، کاهش مصرف خودسرانه دارو در کشور، ترغیب هرچه بیشتر بیماران به استفاده از دفترچه بیمه و افزایش گردش مالی داروخانه‌ها به ازای هر بیمار را در پی دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما علیرغم پیشرفت‌های قابل توجه در عرصه داروسازی، هنوز از کشورهایی مانند ترکیه عقب است، اظهار كرد: در این شرایط خواستار افزایش بودجه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در کشورهستیم.

مژدهی آذر در پایان با اشاره به حمایت انجمن از برخی اقدامات وزارت بهداشت، تاكید کرد: ما از افرادی که داروخانه‌های خود را اجاره می‌دهند به هیچ وجه حمایت نمی‌کنیم اما متاسفانه این روند در کشور به دلیل برخی از سیاست‌ها در حال افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha