سلامت نیوز: کارشناس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 21 میلیون نفر از جمعیت کشور در طول سال گذشته نیاز به خدمات روانپزشکی داشتند که البته این میزان بدون احتساب اعتیاد است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، عباسعلی اسدی در نشست خبری هفته سلامت روان اظهار داشت: در سال 89 ، 7 هزار و 567 تخت پذیرش بیمار روانی در 141 بیمارستان فعال در کشور اشغال شد و در این تخت‌ها 112 هزار بیمار روانی بستری شدند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم 21 میلیون نفر از جمعیت کشور در طول سال گذشته نیاز به خدمات روانپزشکی داشتند که البته این میزان بدون احتساب اعتیاد است.

وی افزود: برآورد ما این است که 2 میلیون و 200 هزار نفر سال گذشته بیمار روانی مراجعه کننده به متخصص داشته‌ایم و اینکه مردم مراجعه نمی‌کنند علت این مراجعه کم مردم انگ است و اینکه مردم فکر می‌کنند بیماران باید پس از مراجعه به روانپزشک بلافاصله بستری شوند.

وی یادآور شد: از سال 1319 که اولین بیمارستان‌های روانپزشکی در کشور ایجاد شد تاکنون هنوز تغییر خاصی در نحوه خدمت‌رسانی به بیماران روانی ایجاد نشده به طوری که هم اکنون یک بیمار روانی قاتل در بیمارستان‌ها در کنار بیمار روانی معمولی بستری می‌شود.

اسدی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم 114 تا 115 تخت روانپزشکی نیاز داریم که طی چند سال آینده تأسیس می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha