سلامت نیوز: دبیر علمی دومین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیک و تله مدیسین از معرفی بهترین عملکردهای بیمارستانهای کشور در دومین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیک و تله مدیسین خبر داد و گفت: این سمپوزیوم با محوریت مدیریت انرژی در بیمارستان ها برگزار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ماشاء اله ترابی در کنفرانس خبری دومین سمپوزیوم تله مدیسین و بیمارستان الکترونیک اظهار داشت: امسال این سمپوزیوم منطبق بر نیازها و چالش های کشور و باهدف  کاربردی کردن فناوری اطلاعات در حوزه مدیریت انرژی در بیمارستان ها و بهینه کردن آن برگزار می شود.

ترابی با بیان اینکه بیش از 158 مقاله به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال شده است ادامه داد: پس از تشکیل کمیته های علمی تله مدیسین، فناوری اطلاعات بیمارستانی، مدیریت اطلاعات سلامت، مهندسی فناوری اطلاعات و زیر ساخت، فناوری اطلاعات و گردشگری مقالات ارسالی داوری و در نهایت 97 مقاله برای ارائه انتخاب شدند.
 
دبیر علمی دومین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیک و تله مدیسین افزود: از 97 مقاله تایید شده 49 مقاله در نهایت انتخاب شدند و اصل آنها یا به صورت سخنرانی یا به صورت پوستر در روزهای سمپوزیوم ارائه می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت های جدیدی در حوزه علوم پزشکی در کشور وجود دارد که می توانند در بیمارستان الکترونیک  و تله مدیسین مورد استفاده قرار گیرند که حوزه خدمات دارویی از راه دور از آن جمله است.

ترابی با اشاره به داروخانه 13آبان به عنوان یکی از نمونه های کم نظیر در داروخانه های کشور با مجموعه ای از شبکه های متصل به هم در بیمارستان ها گفت: این داروخانه با همکاری سایر داروخانه های بیمارستانی  و در صورت نبود می تواند از طریق پیک داروی مورد نظر را از داروخانه مرکزی فراهم کنند.

 وی از معرفی بهترین بیمارستانهای الکترونیک در کشور خبر داد و گفت: امسال بیمارستانها از نظر عملکرد ارزیابی شده و بهترین بیمارستان معرفی می شود.

 ترابی در مورد چالش‌های الکترونیکی شدن بیمارستان‌ها گفت: روند الکترونیکی شدن بیمارستان شامل هشت سطح از سطح صفر تا سطح 8 است که پایین‌ترین سطح آن توسعه وب سایت بیمارستان‌ها بوده و بالاترین سطح آن وجود سیستم هوشمند بیمارستانی است.

 دبیر علمی دومین سمپوزیم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین با بیان اینکه در این سمپوزیوم مدل‌های هوشمندسازی کسب‌وکار در فعالیت‌های بیمارستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: نشستی در رابطه با مشکلات اورژانس بیمارستانی و کاربرد IT برای این رفع این مشکلات با حضار میزبان و کارشناسان این حوزه برگزار می‌شود.

 ایجاد و توسعه بیمارستان الکترونیکی، توسعه تله مدیسین در کشور، آشنایی با بیمارستان‌های الکترونیکی در کشورهای پیشرفته، آشنایی با فرآیند تبدیل بیمارستان سنتی به الکترونیکی و فرهنگ‌سازی بیمارستان الکترونیکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.

 دومین سمپوزیوم "بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین" با شعار «تحول الکترونیکی در علوم پزشکی» و «بیمارستان الکترونیکی، بیمارستان آینده» به منظور ارایه آخرین یافته‌های پژوهشی و آشنایی با کاربرد و توسعه فناوری اطلاعات در عرصه پزشکی با حضور استادان داخلی و بین‌المللی با 7 و نیم امتیاز بازآموزی  در حوزه تله مدیسین 17 و 18 آبان ماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.  
                
 علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه مقاله به سایت کنفرانس به آدرس www.ehconf.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha