سلامت نیوز: عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: زنان باید روزانه 3 تا 4 واحد لبنیات مصرف کنند تا در 30 سالگی ذخایر کلسیم بدن آنها تأمین شود. در این صورت در دوران یائسگی کمتر دچار پوکی استخوان می شوند.

تیرنگ نیستانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زنان باید خیلی مراقب سلامت خود باشند به دلیل اینکه زنان دوران خاصی را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند که سلامتی آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی گفت: زنان در زندگی خود دوران قاعدگی را تجربه می‌کنند که از سن 13 سالگی آغاز می‌شود و تا حدود 50 سالگی ادامه دارد.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: دوران قاعدگی دورانی است که بدن زنان آهن از دست می‌دهد و باید ذخایری که بدن از دست می‌دهد را با مصرف غذاهای حاوی آهن جبران کرد؛ شیر یکی از مواد غذایی است که زنان در دوران بارداری و شیردهی به آن بسیار نیازمند هستند.

نیستانی اضافه کرد: مصرف شیر کمک می‌کند تا بدن ویتامین‌ها و مواد معدنی که برای رشد کودک بسیار ضروری است را جذب کند همچنین مصرف شیر موجب رشد استخوان‌های کودک می‌شود، به حفظ بافت استخوانی مادر و بهداشت دهان و دندان کمک می‌کند و ریسک ابتلا به پوکی استخوان را در سنین بالاتر کاهش می‌دهد.

وی بیان داشت: زنان باید روزانه 3 تا 4 واحد لبنیات مصرف کنند تا در سن 30 سالگی ذخایر کلسیم بدن آنها تأمین شود. در این صورت در دوران یائسگی کمتر دچار پوکی استخوان می‌شوند و در دوران بارداری و شیردهی نیز آنها دچار کمبود کلسیم نخواهند شد.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور اظهار داشت: پدران و مادران باید بیاموزند که توجه به فرزندان دختر از اهمیت زیادی برخوردار است، به دلیل اینکه دختران آسیب‌پذیرتر هستند و از همان ابتدای کودکی باید غذای کافی، متنوع و متعادل مصرف کنند.

نیستانی افزود: شیوه غذا خوردن کودکان در زندگی بسیار اهمیت دارد. تغذیه غلط کودکان دختر به آینده آنها لطمه می‌زند؛ مادران باید ذائقه کودکشان را تغییر دهند تا مواد غذایی بی‌ارزش و تنقلات را مصرف نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha