سلامت نیوز:  استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی سالانه دو میلیون كودك بر اثر ذات الریه یا پنومونی جان خود را از دست می دهند.

دكتر آناهیتا سنایی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه ذات الریه شایع ترین بیماری ناشی از میكروب پنوموكوك در اطفال است، افزود: اكنون وضعیت این بیماری در كشور ما نسبتا بهتر است و علت آن دسترسی تقریبی به بهداشت و خدمات درمانی است.

وی اضافه كرد تحقیقات نشان می دهد كه 40 تا 50 درصد كودكان در برهه ای از زندگی خود ناقل میكروب پنوموكوك بوده و 30 درصد میكروب نوع مقاوم را حمل می كنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: واكسن این بیماری در جهان وجود دارد اما این واكسن در كشور ما وجود ندارد و اگر هزینه درمان فرد مبتلا را در نظر بگیریم، می بینیم كه هزینه وارد كردن واكسن كمتر از هزینه درمان خواهد شد.

سنایی اضافه كرد چنانچه به 10 درصد افراد جامعه واكسن تزریق شود مانند این است كه به 80 درصد واكسن زده شده به عبارتی 80 درصد افراد جامعه از ابتلای این بیماری مصون می مانند.

وی با بیان اینكه ذات الریه در هر سنی بروز می كند اما در برخی از افراد و گروه های سنی شایع تر است، افزود: نوزادان، كودكان، افراد مسن، سیگاری ها و افراد مبتلا به بیماری های ریوی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha