سلامت نیوز:  رییس سازمان غذا و داروی كشور گفت: بیش از 95 درصد جمعیت ایران از سبد غذایی كامل برخوردارند و سبد غذایی مابقی افراد كامل نیست.

به گزارش ایرنا، احمد شیبانی روز یكشنبه در ششمین همایش معرفی واحدها و مسئولین فنی برتر صنایع غذایی استان اصفهان اظهار داشت: جمعیت ایران حدود 1/1 جمعیت جهان را تشكیل می دهد و به همین میزان نیز در كشور مواد غذایی تولید می شود اما مصرف مواد غذایی در كشور ما در حدود 2/1 درصد مصرف جهانی است.

معاون وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه در سال 57 در كشور فقط 700 واحد مجوز تولید محصولات غذایی داشتند، اضافه كرد: اكنون 80 هزار واحد صنعتی در عرصه تولید محصولات و فراورده های غذایی پروانه و مجوز تولید دارند.

وی به تشكیل سازمان غذا و دارو اشاره كرد و افزود: ایجاد چنین مركزی 15 سال دغدغه مسوولان سلامت كشور بود و سال گذشته این مركز ایجاد شد و پنجشنبه هفته گذشته نیز رسما كار خود را آعاز كرد.

دكتر شیبانی مهمترین هدف ار تشكیل سازمان غذا و دارو را ایجاد انگیزه در تولید كنندگان محصولات غذایی و دارویی و ارتقای محصولات آنها ذكر كرد.

وی گفت: ایران صد و ششمین كشور در جهان است كه این سازمان را ایجاد كرده است.

رییس سازمان غذا و دارو خاطر نشان كرد: در این سازمان دو بحث مغذی بودن مواد غذایی و عاری بودن آنها از انواع آلاینده ها بطور جدی مورد توجه می باشد و تاكنون بیش از 40 محصول غذایی در كشور نشان سلامت دریافت كرده اند.

وی همچنین به صادرات مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی اشاره كرد و افزود: در این زمینه كارهای خوبی شده است ولی این اقدامات كافی نیست و باید تلاشهای جدی تر از سوی تولید كنندگان و مسئولین بویژه در زمینه محصولات حلال صورت گیرد.

شیبانی به نقش مسئولان فنی به عنوان چشم وزارت بهداشت و درمان در واحدهای تولیدی اشاره كرد و اظهار داشت: مسئولان فنی هم از نظر اخلاقی و وجدانی و هم از نظر قانونی وظیفه خطیری بر عهده دارند از اینرو باید از اختیارات لازم برای انجام بهتر مسئولیت هایشان برخوردار شوند.

در این همایش كه در دانشگاه علوم پزشكی اصفهان برگزار شد، 16 واحد تولید محصولات غذایی و 16 مسئول فنی برتر استان اصفهان مورد قدردانی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha