سلامت نیوز :7 هزار كودك در یك‌سال گذشته، مورد آزار و اذیت قرار گرفتند؛ این آماری است كه مسئولان بهزیستی می‌دهند.

به گزارش ایلنا معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور این آمار را در جمع خبرنگاران اعلام كرد و همچنین گفت كه علاوه بر این، سال گذشته 8 هزار مورد همسر آزاری به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گزارش و توسط مددکاران بهزیستی به آنها رسیدگی شد. به گفته« علی محمد زنگانه» ، اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی برای جلوگیری از مواردی همچون سالمند آزاری، معلول آزاری، همسر آزاری و کودک‌آزاری راه اندازی شده است.


بازگشت 6 هزار كودك خیابانی

«در سال 89، 6 هزار كودك خیابانی نیز اگرچه توسط سازمان بهزیستی ساماندهی شدند و به خانواده بازگشتند، اما باز به خیابان‌ها برگشت داده شدند.» این گفته معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور است. زنگانه كه به مناسبت تودیع و معارفه مدیران بهزیستی هرمزگان در جمع خبرنگاران این آمار را می‌داد، علت بازگشت دوباره این كودكان به خیابان‌ها را مشکلات فراوان خانواده‌هایشان بیان كرد.



بد‌سرپرستی و فقر، كودكان را به خیابان می‌كشاند

نداشتن یكی از والدین یا هردو، بدسرپرستی و فقر، سه عاملی مهمی است كه به اعتقاد معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور كودكان را به خیابان می‌كشاند؛ این در حالی است كه آمارهای طلاق، حاكی از رشد این مشكل اجتماعی است. به گفته زنگانه،از میان کودکان خیابانی ساماندهی شده توسط سازمان بهزیستی دو، سوم ایرانی و یک سوم از اتباع بیگانه افغان و پاکستانی هستند. وی درعین حال وعده می‌دهد كه قرار است قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در آینده نزدیک تقدیم مجلس شود و به این ترتیب نقش سازمان‌های مختلف در خصوص کودکان خیابانی مشخص خواهد شد.



یك طلاق از هر شش و نیم ازدواج

زنگانه بر آموزش‌های پیش از ازدواج برای کاهش طلاق تاكید كرد و گفت:«هم‌اكنون سالانه 160 هزار زوج پیش از ازدواج آموزش می‌بینند.» وی در عین حال این میزان را به علت کمبود اعتبار بسیار کم دانست و گفت:«آمار طلاق در کشور افزایش یافته و از هر شش و نیم ازدواج، یک ازدواج منجر به طلاق می شود.» به گفته معاون امور اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور هم‌اكنون موضوع پیشگیری از اعتیاد در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته و اداره کل اعتیاد این سازمان، پیشگیری و درمان اعتیاد را پیگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha