سلامت نیوز: كارشناس دفتر مدیریت بیمارستان و تعالی بالینی گفت: سال گذشته 112 هزار بیمار روانی در روی تخت‌های بیمارستانی بستری شدند.

به گزارش سلامت نیوز دكتر عباسعلی اسدی با اشاره به اینكه بین اختلال روانی و اختلال روانپزشكی تفاوت وجود دارد اظهار داشت: در سال گذشته بیماران روانی در  7 هزار و 567 تخت، و در 141 بیمارستان فعال خصوصی و دولتی در سطح كشور بستری شدند.

وی افزود: از این میزان 21 میلیون نفر نیاز به خدمات روانپزشكی داشتند و برآورد داشتیم دو میلیون و 200 هزار نفر نیز مراجعه كنند و این در حالی است كه فقط در حدود 890 هزار مراجعه كننده داشتیم.

دكتر اسدی یكی از دلایل عدم مراجعه بیماران برای درمان را ترس از احساس انگ اجتماعی دانست و گفت: به دلیل اینكه بیماران روانی احساس می‌كنند كه با مراجعه به روانپزشك حتماً باید در بیمارستان‌های روانی بستری شوند برای درمان خود اقدام نمی‌كنند.

وی در ادامه با اشاره به كمبود تخت‌های روانپزشكی در كشور گفت: تغییر ساختار نظام خدمات بستری، افزایش و بازجایی خدمات روانپزشكی از عمده‌ترین اهداف ما محسوب می‌شود و پیش‌بینی ما این است 115 هزار تخت روانپزشكی به تفكیك اختلالات روانی در كشور احداث شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha