دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 35126

مصرف متعادل بادام درختی در تنظیم كلسترول بدن موثر است.

سلامت نیوز: یك كارشناس تغذیه بادام را در زمره مواد غذایی برخوردار از املاح و ویتامین‌ها با انرژی بالا عنوان و توصیه کرد: بزرگسالان از مصرف بیش از حد بادام اجتناب كنند.

به گزارش سلامت نیوز، یوسف نقیایی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ‌هر یكصد گرم بادام درختی 100 كیلو كالری انرژی‌، 9 گرم فیبرغذایی،‌ 21 گرم پروتئین، 48 گرم چربی غیر اشباع، 200 میلی گرم كلسیم،‌ 385 میلی گرم فسفر ، 3 میلی‌گرم آهن، 5/4 میلی گرم ویتامین E و 400 میلی گرم پتاسیم دارد.

وی با اشاره به مقدار چربی غیر اشباع و گیاهی موجود در بادام درختی، گفت: مصرف متعادل بادام درختی در تنظیم كلسترول بدن موثر است.

نقیایی با اشاره به مقدار قابل توجه ویتامین E موجود در بادام درختی، خاطر نشان كرد: هر یكصد گرم بادام درختی 5/4 میلی گرم ویتامین E دارد، كه این مهم می‌تواند در پیشگیری از سرطان، ‌شادابی پوست و از بین بردن رادیكال‌های آزاد بدن مفید باشد.

این كارشناس تغذیه، مصرف بیش از حد بادام را در بزرگسالان دارای اشکال دانست و خاطر نشان كرد:‌ كودكان و نوجوانان در حال رشد بایست از این ماده غذایی به صورت متعال مصرف كنند و حتی‌الامكان این ماده غذایی را جایگزین تنقلات کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha