سلامت نیوز: تعادل نداشتن در دریافت کالری مواد غذایی و کمبود ریز مغذی ها تهدیدی برای سلامتی افراد است.

 به گزارش سلامت نیوز، دکتر زهرا اباصلتی مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با ذکر این مطلب که، تغییر در شیوه های زندگی و نوع غذاهای دریافتی موجب افزایش دریافت کالری و کاهش ریز مغذی های بدن شده است، اظهار داشت: این امر موجب افزایش بروز بیماری ها و عوارض ناشی از فقر آهن، کلسیم، ویتامین B و کمبود ید در بسیاری از افراد جامعه شده است.

وی تمایل افراد جامعه به غذاهای آماده و مصرف غذاهای پرکالری و چرب از جمله ساندویچ های آماده، پیتزا و کنسروهای آماده، مصرف نوشابه های انرژی زا و گازدار را از جمله مشکلات تغذیه ای برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر مردم با این که کالری زیادی را دریافت می کنند اما با گرسنگی های سلول ها که همان ویتامین ها و املاح  است روبرو هستند.

مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: دیگر مواد غذایی که در حال حاضر در رستوران ها و آشپزخانه ها موجود است و بسیاری از مردم از این مواد غذایی استفاده می کنند نیز به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد چربی و نمک برای سلامتی مضر است.

وی گفت: افزایش مصرف مواد غذایی آماده و کاهش تحرک موجب افزایش روند گسترش بیماری های غیر واگیردار از جمله بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، فشار خون و  دیابت شده است.

دکتر اباصلتی افزایش مصرف میوه و سبزی، تغییر در شیوه زندگی، افزایش تحرک بدنی و ورزش، تعادل داشتن در دریافت انرژی و اجرای برنامه های آموزشی در راستای  ارتقای آگاهی های جامعه از طریق رسانه های گروهی و مراکز بهداشتی درمانی را از جمله راهکارها برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیردار دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha