سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی با بیان اینکه بیش از 75 درصد بی‌خانمانهای شهر تهران را معتادان پرخطر تشکیل می‌دهند گفت: بر اساس بررسیها 60 درصد متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر تهران تست مثبت اعتیاد داشته‌اند.

حسین زارع صفت  در گفتگو با مهر با بیان اینکه بی خانمانی و آسیب پذیری دو واژه  جدانشدنی هستند گفت: طی بررسی های انجام شده توسط تیم کارشناسی سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی بیش از 75 درصد بی خانمانهای شهر تهران را معتادان پرخطر تشکیل می دهند.

وی گفت: با افزایش شهرنشینی، مهاجرت های بی رویه و افزایش حاشیه نشینی افراد با مشکلاتی چون نبود امکانات اجتماعی، مسکن، خدمات آموزشی و دهها کمبود دیگر مواجه می شوند که به مرورآسیب های اجتماعی و معضلاتی از جمله بی خانمانی بالا می رود.

زارع صفت ادامه داد: آمار و بررسی ها نشان می دهد که امروزه در کلان شهرهایی مثل تهران سه پدیده اعتیاد، تکدی و بی خانمانی بسیار درهم تنیده شده است بطوریکه بیش از 60 درصد متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر تهران تست مثبت اعتیاد داشته اند که نشان می دهد برنامه های مقابله با این معضلات باید به صورت به هم پیوسته و منسجم تدوین و تبیین شود.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران افزود: در سال جاری، 194 هزار نسخه بروشور با محتوای تاثیرات منفی اجتماعی و روانی تکدی گری، تاثیر مردم در ریشه کنی رفتار تکدی گران، معرفی مواد مخدر شیمیایی و میزان تخریب آن در قسمتهای مختلف بدن منتشر و توزیع شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha