سلامت نیوز: وزارت بهداشت برای اختصاص اعتبارات غنی سازی آرد با اسیدفولیک و آهن با دولت در حال مکاتبه و رایزنی است تا این مشکل برطرف شود.

دکتر پورآرام کارشناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با بیان این مطلب به خراسان گفت: طرح غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن از سال ۸۶ برای رفع کمبود آهن و ریزمغذی ها اجرا شد و ۸۵ درصد از نان ها ازجمله لواش و تافتون غنی سازی می شد.

وی افزود: پس از هدفمندسازی یارانه ها که یارانه نان به طور مستقیم به حساب مردم واریز می شود، طرح غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن متوقف شد.

پورآرام تصریح کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت ، در حال رایزنی و مکاتبه با دولت است تا با اختصاص اعتبارات لازم اجرای طرح غنی سازی آرد دوباره از سر گرفته شود و به زودی این اتفاق می افتد.به گزارش فارس رئیس اداره تغذیه وزارت بهداشت نیز گفت: غنی سازی آرد نانوایی ها با آهن و اسید فولیک به علت تامین نشدن یارانه  آن از سوی دولت متوقف شد.

وی افزود: برای کنترل کمبود ریزمغذی ها دریافت کافی اسید فولیک بسیار مهم است که یکی از راه های ارزان قیمت  و به صرفه رفع این کمبود غنی سازی آرد با اسید فولیک و آهن است که از سال ۸۶ در کشور آغاز شد ولی امسال هزینه غنی سازی اختصاص نیافت و به این ترتیب غنی سازی متوقف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha