سلامت نیوز: مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: باید به ازای هر 100 نسخه در داروخانه‌ها یک داروساز موجود باشد این در حالیست که متاسفانه 30 درصد از بیمارستانهای کشور، داروساز ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در شانزدهمین سمینار دانشجویان داروسازی سراسر کشور اظهار كرد: داروخانه‌های موجود در سطح کشور از این پس با توجه به عواملی مانند فضای داروخانه، نحوه ارائه خدمات، شرایط نگهداری دارو و شرایط ساخت داروهای ترکیبی، امتیازبندی می‌شوند درصورتی که امتیاز یک داروخانه از حداقل در نظر گرفته شده کمتر باشد مجوز آن‌ها باطل می‌شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تولید و عرضه ترامادول تاكید كرد: تا قبل از سال 86، سالانه 800 میلیون عدد داروی ترامادول در کشور تولید می‌شد که اکنون با اقدامات انجام شده تولید این دارو 10 برابر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از اقلام دارویی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، گفت: دارویی چون متادول به مقدار زیادی در کشور خرید و فروش می‌شود این در حالیست که این دارو به هیچ‌وجه در داروخانه‌ها عرضه نمی‌شود.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سیستم ارزشیابی داروخانه‌ها تغییر كرده است، اظهار كرد: از این پس تمام داروخانه‌های سطح کشور سالانه 4 بار ارزشیابی می‌شوند.

شانه‌ساز در پایان گفت: قوانین و مقررات عرصه داروسازی با همکاری تعزیرات حکومتی در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است و در صورتی که فقط 80 تا 90 درصد لایحه موجود به تصویب برسد بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha