دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 35162
سلامت نیوز: كارشناس تغذیه ادعا كرده‌اند كه خوردن یكجای مقدار زیادی فلفل تند می‌تواند موجب مرگ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این كارشناسان می‌گویند: هرچند اكثر مردم طاقت آن را ندارند كه تا سرحد مرگ، فلفل تند و داغ بخورند اما به لحاظ تئوریك این امكان وجود دارد كه فردی از خوردن مقادیر زیاد فلفل تند بمیرد.

بنا برگزارش مجله آنلاین لایوساینس، در محاسبه‌ای كه در سال 1980 میلادی صورت گرفت، معلوم شد كه اگر 1.3 كیلوگرم فلفل خیلی تند و پودر شده یكجا مصرف شود، می‌تواند یك فرد 68 كیلویی را از پای در بیاورد. البته بدن انسان معمولا زودتر از این كه آسیب ببیند، واكنش نشان می‌دهد تا چنین اتفاقی نیفتد اما اگر فردی در برابر واكنش بدن مقاومت كند، ممكن است حتی جان خود را به خطر بیندازد.

این كارشناسان می‌گویند: فلفل تند سیستم عصبی سمپاتیك را فعال می‌كند. عصب سمپاتیك كنترل اكثر اعضای داخلی بدن را برای مصرف انرژی بیشتر برعهده دارد به طوری كه بدن بتواند كالری بیشتری بسوزاند. مصرف فلفل تند در واقع سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن كمك می‌كند. اما «كاپسایسین» یك ماده فعال در فلفل است كه موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha