سلامت نیوز: ژل حاوی پروتئین کلاژنی و پروتئین رشدی که برای نخستین بار در ایران و منطقه به تولید رسیده است، روز چهارشنبه  27 مهرماه، همزمان با برپایی سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران ( شعبه فارس ) رونمایی می شود .

دکتر نوید ناصری دبیر اجرایی این کنگره با اعلام خبر فوق گفت : این ژل که توسط محققان مرکز تحقیقات و بانک فرآورده های پیوندی ایران ( وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران ) به تولید رسیده، به منظور بازسازی استخوان به کار می رود .

وی ادامه داد : این محصول تاکنون روی 500 بیمار بررسی شده ونتایج آن بیش از 98 درصد اثر بخشی را نشان می دهد .

دبیر اجرایی سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) یادآور شد : فواید این ژل تولیدی در یکی از  مجله های معتبر انگلستان به چاپ رسیده است .

وی گفت : هدف اصلی این کنگره، ارایه تازه های علم و هنر دندانپزشکی و پیشرفت های تکنولوژیکی درعلوم دندانپزشکی و سایر علوم وابسته است.

دکتر ناصری تصریح کرد: در سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران، مباحث مرتبط با رشته های مختلف دندانپزشکی از قبیل ترمیمی، ارتودنسی، اندودانتیکس،

پریودنتولوژی، ایمپلنتولوژی، جراحی فک و صورت و دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی تشخیصی در دندانپزشکی و پاتولوژی ارایه خواهد شد.

وی گفت: در این کنگره،  پانل ویژه ای به نام طب سنتی و کاربرد گیاهان دارویی در دندانپزشکی با حضور استادان برجسته کشور در رشته گیاه شناسی و اکولوژی عمومی و داروسازی، برگزار می شود.

دبیر اجرایی سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران با تاکید بر نقش تغذیه سالم در سلامت به ویژه در کودکان یادآور شد: همزمان با این کنگره، آموزش تغذیه سالم و ترویج فرهنگ مصرف شیر در کودکان و نوجوانان در قسمت نمایشگاه بهداشتی با همکاری برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) ارایه خواهد شد.

گفتنی است، همزمان با این کنگره در بخش نمایشگاه بزرگ مواد و تجهیزات دندانپزشکی، تازه های مواد و تجهیزات دندانپزشکی و توانمندی های داخلی ارایه خواهد شد.
سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس) با شعار دندانپزشکی و بهبود کیفیت زندگی 27 تا 29 مهر ماه امسال در هتل همای شیراز برپا می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha