دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 35167
سلامت نیوز: افرادی زیادی هستند که علاقه وافری به فلفل دارند و به صورت مداوم به همراه غذای خود فلفل مصرف می کنند. پزشکان فلفل را به عنوان یکی از راه های بهبود رماتیسم به بیماران پیشنهاد می دهند. اما این فلفل های خوشمزه و تند هم گاهی باعث دردسرهای عجیبی می شوند و شما را از دست زدن به فلفل پشیمان می کنند.

چنانچه ناخواسته دست فلفلی تان را به چشم یا دماغتان مالیده باشید، سوزشی شدید را در آن ناحیه حس می کنید که برای خلاص شدن از آن حاضرید دست به هرکاری بزنید.

اما بر خلاف تصور، شستشو با آب یا صابون، راه حلی کاربردی برای رهایی از سوزش فلفل نیست؛ بلکه روغن زیتون ناجی شماست. شما می توانید با مالیدن یک قاشق مرباخوری روغن زیتون به مدت یک دقیقه، سوزش پوستتان را التیام بخشید و سپس دستانتان را بشورید. بهتر است زمانی که با فلفل های تند سروکار دارید، دستکش بپوشید.

همچنین اگر با مالیدن دست به چشمتان به آن لحظه ناگوار رسیدید، با استفاده از شیر می توانید سوزش را تا حد زیادی کم کنید. سرتان را بالا بگیرید و چشمانتان را باز کنید و شیر را بر روی آنها سرازیر کنید و کمی پلک بزنید تا به اثر معجزه آسای شیر در بهبود سوزش چشم های فلفلی تان ایمان آورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha