سلامت نیوز: انجام معاینات به موقع در سه مرحله پیش از دبستان، عامل اصلی پیشگیری از نابینایی و کم بینایی است.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر مهدی شاعری عضو هیئت علمی گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن بیان این مطلب، افزود: برای پیشگیری از مشکلات بینایی در بزرگسالی، کودکان را باید در سه مرحله از بدو تولد تا 3ماهگی، 3 سالگی و 6 سالگی (قبل از ورود به مدرسه) مورد معاینات منظم قرار داد.

وی تصریح کرد: این معاینات در بیمارستان های زنان و زایمان توسط پزشکان متخصص یا دستیاران رشته اطفال و در خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری توسط پزشک، ماما، بهورز، کاردان ها و کارشناسان بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها انجام می شود.

به گفته وی، در این معاینات مشکلاتی شامل آب مروارید مادرزادی، آب سیاه مادر زادی، افتادگی پلک، انحراف و تنبلی چشم در کودکان بررسی شده و در صورت وجود موارد مشکوک، کودک به پزشک متخصص چشم ارجاع داده می شود.

دکتر شاعری بر لزوم پیشگیری از مشکلات بینایی در دوران جوانی نیز با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در زندگی به ویژه در محیط کار تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از مشکلات بینایی در دوران میانسالی نیز باید افراد در سنین 50 سال به بالا مورد معاینات دوره ای قرار گیرند.

وی افزود: در بزرگسالان باید مشکلات بینایی شامل آب مروارید، آب سیاه، تخریب شبکیه ناشی از کهولت سن و تخریب شبکیه ناشی از بیماری قند مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر شاعری در پایان خاطر نشان کرد: با رسیدگی به موقع و شناسایی مشکلات بینایی در بزرگسالان زمینه تسریع و تسهیل در درمان آن ها برای پیشگیری از نابینایی فراهم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha