سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت: پیشگیری از آنفلوآنزا و سرماخوردگی های فصلی در گروی رعایت نكات بهداشتی است.

به گزارش سلامت نیوز، دكتر بابك عشرتی افزود: رعایت بهداشت فردی از توصیه های جدی در این فصل است و شست و شوی مستمر دست ها، استفاده از ماسك و دستمال یكبار مصرف از نكات كلیدی آن محسوب می شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی توضیح داد: با توجه به این كه شیوع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی فصلی در محیط های سربسته و عمومی رایج تر است، پیشنهاد می شود كه افراد آلوده به این ویروس ها كمتر در اماكن عمومی ظاهر شوند و در صورت لزوم نكات بهداشتی را رعایت كنند.

وی بیان كرد: مدارس و كلاس های درس دانشگاهی یكی از كانون های مهم شیوع ویروس آنفلوآنزا است و شست و شوی دست ها با صابون، انداختن دستمال استفاده شده در سطل در دار و استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه باید رعایت شود.

رییس مركز بهداشت استان مركزی ادامه داد: اولیای دانش آموزان در صورت مشاهده علایم اولیه آنفلوآنزا در فرزندانشان باید به پزشك مراجعه كرده و تا تكمیل دوره درمانی مانع از حضور فرزندانشان در مدارس شوند.

وی خاطرنشان كرد: واكسن آنفلوآنزا به اندازه كافی برای گروه های آسیب پذیر و ضعیف بدنی تهیه شده و در صورت تشخیص و توصیه پزشك معالج به صورت رایگان تزریق خواهد شد.

دكتر بابك عشرتی در پایان گفت: تزریق به موقع این واكسن در گروه های آسیب پذیر و پرخطر از ابتلای آن ها به آنفلوآنزا پیشگیری می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha