دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 35190
سلامت نیوز: با توجه به هزینه بالای فرانشیز داروهای گران قیمت برای بیماران سازمان تأمین اجتماعی پیشنهاد کاهش یا حذف فرانشیز این داروها را ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تأمین، باتوجه به پرداخت فرانشیز 30 درصدی دارو از سوی بیمه‌شدگان و پرداخت 70 درصد هزینه از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی  پرداخت فرانشیز 30 درصدی داروهای گرانقیمت برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی مشکلاتی ایجاد می‌کند.

در این راستا سازمان تأمین‌اجتماعی پیشنهاد کاهش یا حذف فرانشیز داروهای گرانقیمت به خصوص داروهای مورد استفاده در درمان بیماری‌های مزمن را مطرح کرده است تا بیماران و خانواده آنها مشکلی در تأمین داروی موردنیاز نداشته باشند.

درحال‌حاضر سازمان تأمین‌اجتماعی 70 درصد هزینه داروهای مربوط به بخش سرپایی را می‌پردازد و 30 درصد نیز فرانشیز پرداختی بیمه‌شدگان است که البته بیمه‌شدگان مبتلا به بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی تمام داروهای موردنیاز را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و از پرداخت فرانشیز معاف هستند. همچنین فرانشیز داروهای موردنیاز بیماران مبتلا به MS، حدود 10درصد و بیماران سرطانی 15درصد است.

سازمان تأمین‌اجتماعی پیشنهاد کاهش یا حذف فرانشیز پرداختی مربوط به بیماری‌های مزمن را مطرح کرده است و برای تأمین بارمالی مربوطه نیز فرانشیز برخی از داروهای ارزان‌قیمت افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha