دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 35197
سلامت نیوز: استادیار گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی مشهد گفت: كمردرد ناشی از كشیدگی عضلانی شایعترین نوع كمردردها است.

دكتر فرزاد امیدی كاشانی روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این نوع درد كمر ممكن است بطور ناگهانی و یا به دنبال یك حركت در ناحیه تحتانی ایجاد شود.

وی گفت: این نوع كمردرد با مصرف داروهای ضدالتهاب طی مدت دو تا سه هفته بهبود می یابد.

عضو مركز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود: در این نوع كمر درد نیازی به استراحت مطلق نمی باشد و بیمار با انجام فعالیتهای سبك روزانه می تواند زودتر به سلامتی باز گردد.

وی بروز فتق دیسك بین مهره ای را از دیگر انواع كمر درد عنوان و بیان كرد: در این نوع از كمردردها بیمار با علائم گزگز یا مور مور شدن در اندام تحتانی، ضعف عضلانی و درد در ناحیه پا مواجه است.

او با بیان اینكه كمر درد دومین علت شایع مراجعه به كلینیكهای درمانی به شمار می رود اظهارداشت: هر فرد ممكن است چهار تا پنج بار در سال به این عارضه مبتلا شود.

وی برداشتن نادرست اجسام و استفاده از كمر به جای زانو، بلندی قد، چاقی، شغلهای سنگین، ‌حمل بار، عوامل ژنتیك و ورزش نكردن را از عوامل مهم بروز كمردرد عنوان كرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی مشهد افزود: پزشكان با توجه به علائم بالینی می توانند به نوع كمر درد بیمار پی ببرند و روشهای تشخیصی از جمله MRI و یا سی.تی.اسكن تنها در زمانهایی كه نیاز به عملهای جراحی است مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: 80 تا 90 درصد كمردردها بدون نیاز به درمانهای تخصصی و جراحی بهبود می یابند بطوری كه اغلب كمردردها با انجام روشهای مراقبتی و درمانی ساده بهبود یافته و نیازی به عمل جراحی ندارند.

این پزشك متخصص افزود: در 10 تا 15 درصد موارد بیماران مبتلا به فتق دیسك بین مهره ای شدید و یا وجود تومور در كمر و یا بر اثر ضربه به كمر در تصادفات، نیاز به عملهای جراحی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha