سلامت نیوز: دبیر نوزدهمین كنگره بین‌المللی ارتوپدی اظهار كرد: شكستن عادتی انگشتان دست و برطرف كردن قلنج از نظر علم ارتوپدی صحیح نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل  از ایسنا، دكتر كاظمی در حاشیه نوزدهمین كنگره بین‌المللی ارتوپدی كه صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، افزود: شكستن عادتی انگشتان دست یك تیك عصبی است و تكرار و تداوم آن موجب متورم شدن كناره بند انگشتان و تغییر شكل آنها می‌شود.

وی با بیان این مطلب كه عدم رعایت اصول ورزشی در افراد جوان موجب بروز كمردرد می‌شود، گفت: بروز كمردرد گاهی هم به فرهنگ و سنتهای ما برمی‌گردد. بلند كردن اجسام بسیار سنگین به طور مثال كمك كردن برای بیرون آوردن یك اتومبیل از یك گودال توسط یك یا دو نفر می‌تواند اثرات مخربی برروی ستون فقرات داشته باشد.

دبیر نوزدهمین كنگره بین‌المللی ارتوپدی همچنین استفاده از كفش‌های نامناسب و پاشنه دار را در زنان از جمله عوامل موثر در بروز كمردرد عنوان كرد و گفت: استاندارد مناسب برای پاشنه كفش بین 2 تا 5 سانتیمتر است.

كاظمی در ادامه عدم تحرك و فعالیت بدنی كافی را علت ایجاد ضعف عضلات به ویژه در میان زنان دانست و گفت: عضله یك نسج زنده است. برخلاف تصور امور هر چقدر فرد از عضلات خود كمتر كار بكشد بیشتر خسته می‌شود.

كاظمی در پایان ضمن بیان این مطلب كه از وجود 80 مقاله رسیده به این كنگره 31 مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود، اظهار كرد: امسال سطح مقالات رسیده به دبیرخانه كنگره خوب و بالا بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha